03 lipca 2016

10 piosenek, które zawsze pomagają mi się nie poddawać

Kochani! 

Dzisiaj postanowiłam podzielić się z Wami dziesięcioma piosenkami, które nigdy mnie nie zawodzą, nawet wtedy gdy ludzie mnie zawodzą :( Życie jest bardzo różne....czasem w jednej dziedzinie odnosimy sukcesy to w innej coś złego się dzieje. Teraz np gdy akurat dostałam w wielkim trudem nową pracę, to straciłam bliską przyjaciółkę...niestety nie potrafimy się porozumieć...to smutne, ale co mogę zrobić? 

W takich chwilach najlepszym przyjacielem pozostaje tylko muzyka. Muzyka nigdy nie zawodzi, muzyka koi naszą duszę, daje ukojenie. Piękne teksty, muzyka i głos powodują u mnie uczucie ulgi, mogę się wypłakać, wyżyć nerwowo a potem staję się silniejsza. 

Oto 10 piosenek, które są dla mnie najważniejsze w życiu

1. BAJM " SZKLANKA WODY" 


Nie obiecam Ci, że lepszy będzie świat 
Ważny jest oczu Twoich blask 
Nie obiecam Ci, że czas ukoi ból 
Ważne, że jesteś tu... 

Słuchasz kiedy śpiewam, jesteś blisko mnie 
Gdy Ci podam rękę musisz wiedzieć, że 
Nic już nie jest ważne, nic już nie jest snem 
Spróbuj mi uwierzyć - życie piękne jest 
Nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie, 
Nie obchodzi mnie jak na imię masz 



2. PERFECT "ODNAWIAM DUSZĘ" 


Jestem już w drodze tyle lat,
Mam taki bardzo rzadki fach:
Odnawiam dusze.
Choć tęsknię tak jak wiejski pies,
Muszę z daleka kochać cię,
Odnawiam dusze.

Czasem w ludziach, nagle tak,
Zajdzie zmiana
I zrzucają swe przebrania.
Potem na przekór biegną w noc,
Jakby Azteków mieli moc,
Już nic nie muszą.

Płyną pejzaże wokół mnie,
Życie ucieka Bóg wie gdzie,
Odnawiam dusze.
I choćbym chciał normalnie żyć,
By zmienić to, nie robię nic,
Odnawiam dusze.

Czasem w ludziach, nagle tak,
Zajdzie zmiana
I zrzucają swe przebrania.
Potem na przekór biegną w noc,
Jakby Azteków mieli moc,
Już nic nie muszą.

3. VARIUS MANX "ORŁA CIEŃ"


Widziałam orła cień 
Do góry wzbił się niczym wiatr 
Niebo to jego świat 
Z obłokiem tańczył w świetle dnia 

Widziałam orła cień 
Do góry wzbił się niczym wiatr 
Niebo to jego świat 
Z obłokiem tańczył w świetle dnia 

Słyszał ludzki szept 
Krzyczał, że wolność domem jest 
Nie ma końca drogi tej 
I że nie wie co to gniew 

Przemierzał życia sens 
Skrzydłami witał każdy dzień 
Zataczał lądy, morza łez 
Bezpamiętnie gasił gniew 

Choć pamięć krótka jest 
Zostawiła słów tych treść 
Nie umknie jej już żaden gest 
Żadna myśl i żaden sens


4. NATALIA KUKULSKA "DŁOŃ"


Za krokiem krok 
Taka trasa okno - drzwi 
Wciąż z kąta w kąt 
Taki sposób na złą myśl 
Nie pierwszy raz 
Kiedy sen przypomniał cię 
Nie pierwszy raz 
Kiedy strach obudził mnie 

Niewidzialna dłoń 
Ochroni mnie 
Od złego w czarny dzień 
Niewidzialna dłoń 
Osłoni mnie 
To jedno zawsze wiem 


5. BAJM "MIŁOŚĆ NIE UMIERA"


Miłość nie umiera 
Choć czasem nie wie czego chce 
Szuka dróg do nieba 
Lecz dobrze nie wie którą iść. 

I noc i dzień 
Bez słów kończą się 
I świata dość 
I ludzi dość 
Sam chyba Bóg tak pozwolił jej 
Rządzić mną! 

Miłość nie umiera 
Zostawia w twoim sercu ślad 
Słodki ślad istnienia 
Schowany gdzieś na dnie. 
Jak skarb.




6. WILKI "URKE"


Nic nie przychodzi do głowy
Samotny człowiek w środku dnia
Zupełnie sam
Na ulicy gwar
Zgubione szczęście 
Nigdy nie wraca, choćbyś chciał
Tyle w życiu się zmienia
Zaufaj przeznaczeniu

Pijemy za lepszy czas
Za każdy dzień, który w życiu trwa
Za każde wspomnienie, co żyje w nas
Niech żyje jeszcze przez chwilę


7. ROBERT JANOWSKI "W NAS I WOKÓŁ NAS"


Osaczyła mnie codzienność
Falujący ślepców kurz
Miasto żyje wciąż niezmiennie
Człowiek upadł, błysnął nóż

Cała rzecz w tym żeby żyć
W tym cała rzecz…

Ci co syci i szczęśliwi
Nie pochodzą wcale stąd
A ja jestem z tych co walczą (mmm…)
Jak szczur zapędzony w kąt

Cała rzecz…

Stoję na rogu ulicy
Chce polubić czyjąś twarz
I myślę, że może kiedyś
Na zawsze przestanę się bać

Cała rzecz w tym żeby żyć /x3
W tym cała rzecz...


8. EDYTA BARTOSIEWICZ "OPOWIEŚĆ"


Dziś nad światem zmienił ktoś 
Nieba błękit w chmur atrament 
Jakby pragnął deszczem swą opowieść snuć 
Pierwsza kropla na mą dłoń 
Ludzie kryją się w zaułkach 
Gubiąc gdzieś po drodze sens deszczowych słów 

Przemoknięte serca miast 
I tylko ty i ja szczęśliwi tym dniem 
Bo choć zapomniał o nas świat 
Mokrzy od stóp do głów nie tracimy nadziei 


9. VOX/RYSZARD RYNKOWSKI "SZCZĘŚLIWEJ DROGI JUŻ CZAS"


Na rozstaju dróg 
Gdzie przydrożny Chrystus stał 
Zapytałeś dokąd iść 
Frasobliwą minę miał 
Przystanąłeś więc 
Z płaczem brzóz sprzymierzyć się 
I uronić pierwszy raz 
W czerwone wino łzę (w wino łzę) 

Szczęśliwej drogi już czas 
Mapę życia w sercu masz 
Jesteś jak młody ptak 
Głuchy jest los, nadaremnie wzywasz go, bo twój głos... 



10. MAJKA JEŻOWSKA "DŁONIE"


Morze szumi w muszelkach dłoni Twych
Podnieś dłonie do ucha i słuchaj
Morze snuje opowieść o ludziach złych
Oczy ich są fałszywe a pięści chciwe
A przecież dłonie mogą prawdę nieść
I pomóc zawsze kiedy bywa źle

Ref. Na raz, na dwa
Świat za uszy dziś złap
Ty w przód jak żółw
On rakietą ucieka

Na raz, na dwa
Dość już tego człap, człap
Więc weź się w garść
Ramion bramą wybiegnij w świat

Los nam pisze na dłoniach drogi swe
Otwórz tę mapę życia i czytaj
Są tam rzeki przyjaźni i mosty serc
Są doliny cierpienia i wzgórza cienia
Te same dłonie pielęgnują broń
Te same biegną na spotkanie łzom

Ref. Na raz, na dwa...

Mamo weż mnie za rękę i prowadż mnie
Ja prowadzę za ręce me lalki
Mamo czemu z piosenką się żyje lżej
Może nuty nas niosą jak radość wiosną 
Gdy nasze głosy w jeden splotą się 
To nawet lalkom wtedy żyć się chce

3 komentarze:

  1. Choć mamy zupełnie inny gust muzyczny, to jednak niektóre piosenki kojarzę i nie przełączam ich natymiast, kiedy pojawią się np. w radio. Tak jest np. ze "Szklanką wody". Wilki to jeden z niewielu polskich zespołów, które chętnie słucham. "Urke" to mój ulubiony hit z całego ich repertuaru :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Co prawda na co dzień raczej takiej muzyki nie słucham, ale przywodzi wspomnienia i taką melancholię z czasów śpiewania starych hitów w akompaniamencie gitary przy ognisku. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Płyta Szlanka Wody to moja ulubiona. Bardzo ją lubię. Gdzieś ja nawet mam bo kiedyś kupiłam i chętnie wracam do niej. Varius Manx uwielbiam. Wychowywałam się na ich kawałkach. Jak dla mnie zespół najlepiej grał z Anitą i z Kasią, z Moniką już mi się tak nie podobał. Posiadam płytę Ego również. Doskonała jest pod każdym względem. Kasia ma super wokal.

    OdpowiedzUsuń

RODZIAŁ 11

CZĘŚĆ II – KILKA MIESIĘCY PÓŹNIEJ Rozdział 11 Tomasz i Sandra skończyli właśnie próbę do nowego przedstawienia w Teatrze Sy...