07 kwietnia 2016

Zagadki o Warszawie - ciąg dalszy

Dzisiaj mam dla Was kolejną porcję zdjęciowych zagadek o Warszawie. Tym razem to nie żaden konkurs, tylko po prostu zabawa, podczas której możecie przypomnieć sobie/uzupełnić wiedzę o naszej stolicy.

Zapraszam do udzielania odpowiedzi w komentarzach: :)


1. Jak nazywa się ten hotel? 



2. Z jakiej okazji na ul. Emilii Plater pomalowano pasy jak klawiatura fortepianu?



3. Wymień, jak się nazywają 3 domy towarowe na Marszałkowskiej, widoczne po lewej stronie zdjęcia? 



4. Jak nazywa się ta fabryka i co produkuje (zdjęcie zrobione od strony Parku Skaryszewskiego)



5. Przed jaką galerią handlową znajduje się ten pomnik?


6. W jakim parku znajduje się ten staw?


7. Jak nazywa się ten most?



8. W jakiej dzielnicy znajduje się ten pomnik kapeli?



9. Jak nazywa się ta ulica?



10. Jak nazywa się ten budynek? 



POWODZENIA!!! :) 

10 komentarzy:

  1. 1. Bristol
    2. Konkursu Chopinowskiego?
    4. Wedel - czekolada
    7. Most Poniatowskiego
    8. Na Pradze

    OdpowiedzUsuń
  2. 1. Bristol
    2. Coś pewnie z Chopinem. Może rocznica śmierci?
    3. Nie wiem.
    4. Wedel. Czekolada.
    5. Plac Unii?
    6. Park Szczęśliwicki?
    7. Most Poniatowskiego.
    8. Praga Północ.
    9. Nir wiem
    10. Nie wiem

    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  3. Trudne pytania jak dla osoby rzadko bywającej w stolicy:)
    1. Bristol
    3. Wars, Sawa i Junior
    4. fabryka czekolady?
    7. Most księcia Józefa Poniatowskiego
    8. Pomnik Praskiej Kapeli Podwórkowej - Praga-Północ

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam Stolicy na tyle by odpowiedzieć na pytania, ale bardzo podoba mi się przedostatnie zdjęcie. Jeśli sama je robiłaś to brawo! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja zrobiłam wszystkie zdjęcia. Bardzo mi miło :)

      Usuń
  5. i po raz kolejny okazuje się, że mimo, iż w Warszawie bywa(ła)m często to jej w ogóle nie znam. jedyne na co mogłabym odpowiedzieć to, że pasy fortepianowe na pewno są związane z Chopinem a więc pewnie jakąś rocznicą a pomnik przedstawia praską kapelę podwórkową. reszta rzeczy kompletnie jest dla mnie nierozpoznawalna... niestety :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie będę musiała (i chętnie to zrobię) napisać posty o tych wszystkich miejscach, jak już podam rozwiązanie zagadek, ale jeszcze czekam na odpowiedzi innych ;)

      Usuń
  6. Jestem rodowitą Warszawianką, ale wiele tych miejsc widzę po raz pierwszy O_o Być może dlatego, że nie bywałam w miejscach, w których Ty bywasz i dlatego nie znam odpowiedzi na wszystkie pytania. Pragi kompletnie nie znam... Wiem, ze ten niebieski aniołek znajduje się na Pradze, nie raz tamtędy przechodziłam, ale nawet nie wiedziałam, że tam jest jakaś galeria handlowa O_o
    Park z 6 zdjęcia przypomina mi staw na terenie szpitala msw, ale wiem, ze to nie o to chodzi ;)
    A 10 zdjęcie to już w ogóle kosmos! Raany gdzie to jest??? Budynek przypomina mi piętrowy parking, ale też pewnie nie o to chodzi...
    Natomiast na 9 zdjęciu jest ulica Chmielna i BARDZO podoba mi się to zdjęcie :)
    Reszty odpowiedzi nie będę powielać, bo już odpowiedzieli inni ;) choć przyznam się, ze nie miałam pojęcia co to za fabryka znajduje się przy parku Skaryszewskim - tak jak mówiłam dla mnie Praga to nieznana ziemia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edit, bo coś mi przyszło do głowy :)
      a czy na tym 10 zdjęciu to nie jest czasami Centrum Nauki Kopernik? :)

      Usuń
  7. Witam :)
    Bardzo ciekawy pomysł. Ja dużych miast nie lubię, ale takie przedstawienie Warszawy jest bardzo interesujące i zachęcające. Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń

Jak wyrwać się ze szponów depresji

Dzień Dobry :) Jak to dobrze wrócić do blogowania. Ledwo napisałam swój pierwszy post (po długim czasie nieobecności tutaj), a już dziś...