10 kwietnia 2016

ROZWIĄZANIE ZAGADEK O WARSZAWIE

Kochani!

Bardzo dziękuję za odpowiedzi na moje zagadki o Warszawie. Nie przypuszczałam, że będą one dla Was aż tak trudne, ale rozumiem - nie wszyscy muszą się znać tak dobrze na Warszawie. Tym bardziej jest to dla mnie znak, żeby przygotowywać dla Was więcej postów o moim mieście. Chciałabym Wam pokazywać stolicę taką, jaką ja ją widzę. Chcę Was przekonać, że Warszawa też ma swoje dobre strony, często niewidzialne dla wiecznie zabieganych Warszawiaków.

A oto odpowiedzi na moje zagadki

1. TO JEST HOTEL BRISTOL NA KRAKOWSKIM PRZEDMIEŚCIU



2. PASY W "KSZTAŁCIE" KLAWIATURY FORTEPIANU POMALOWANO W 2010 ROKU Z OKAZJI 200 ROCZNICY URODZIN FRYDERYKA CHOPINA. Również z tej okazji postawiono w Warszawie specjalne ławki Chopinowskie, które, po naciśnięciu guzika, rozbrzmiewa melodia - jeden z utworów naszego najlepszego kompozytora. 


3. DOMY TOWAROWE NA MARSZAŁKOWSKIEJ (ZWANE POPULARNIE GALERIĄ CENTRUM) NAZYWAJĄ SIĘ WARS, SAWA I JUNIOR. Do niedawna istniał też czwarty dom towarowy o nazwie "Sezam", ale niedawno został zburzony. Podobnie jak znajdujący się w pobliżu Dom Handlowy Smyk. 



4. FABRYKA PRZEDSTAWIONA NA ZDJĘCIU TO JEST WEDEL - FABRYKA CZEKOLADY.  To chyba najbardziej znana fabryka czekolady w Polsce. Można ją także zwiedzać np w Noc Muzeów lub w Mikołajki ;) Tylko musicie być cierpliwi bo kolejki są ogromne :)



5. TEN POMNIK A WŁAŚCIWIE FIGURKA ANIOŁKA ZNAJDUJE SIĘ PRZED GALERIĄ WILIEŃSKĄ. Figurka ta została umieszczona tam w roku 2010 w Noc Pragi, w ramach projektu "Miasto Aniołów". Na Pradze jest kilka takich aniołków, np na Ząbkowskiej, Targowej - wszystkie figurki są autorstwa Marka Sułka. Więcej o praskich aniołkach przeczytacie tutaj


6. Staw przedstawiony na zdjęciu znajduje się w Ogrodzie Saskim 


7. Most widoczny na zdjęciu to Most Poniatowskiego. 


8. POMNIK KAPELI ZNAJDUJE SIĘ NA PRADZE PÓŁNOC, NA UL. FLORIAŃSKIEJ RÓG KŁOPOTOWSKIEGO. 


9. TA ULICA TO CHMIELNA (OD STRONY CENTRUM, ZDJĘCIE ZROBIONE Z 1 PIĘTRA SKLEPU TK-MAX). 

10. BUDYNEK PRZEDSTAWIONY NA ZDJĘCIU TO CENTRUM NAUKI KOPERNIK



Jeszcze raz bardzo dziękuję wszystkim za udział w zabawie. 

Ja tymczasem pakuję się na wyjazd do Krakowa. Po powrocie spodziewajcie się relacji z podróży do stolicy Małopolski :D 

6 komentarzy:

  1. Ale fajnie! Miłego pobytu w Krakowie! Co do Warszawy, to mimo tego, że tak wiele osób najchętniej by ze Stolicy uciekało, ja bardzo lubię to miasto! Sama nie wiem czemu, Warszawa mnie strasznie przyciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zatem życzę Ci udanego wyjazdu do Krakowa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo, przegapiłam zagadki :(
    Były trudne i znałabym odpowiedzi na raptem dwie...
    Życzę udanego wyjazdu do Krakowa, Aniu! Czekam na relację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zagadki nie były łatwe, nawet dla warszawiaków:)
    Udanego wyjazdu do królewskiego Krakowa!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo! Nawet nie wiedziałam, że tych praskich aniołków jest więcej. To ja jednak na Ząbkowskiej przechodziłam obok nich i dlatego nie kojarzyłam tej galerii handlowej :D W życiu by mi nie przyszło do głowy, że ten staw jest w moim ulubionym Ogrodzie Saskim :D Jednak w tym miejscu najbardziej przykuwa uwagę wielka fontanna, a takie poboczne rzeczy jak ten stawik schodzą na drugi plan. Na to wychodzi, że czasami trzeba bardziej się rozglądać wokół siebie :D
    No i cieszę się, że jednak dobrze skojarzyłam Centrum Nauki Kopernik :) i nie ważne, że wpadłam na to trochę później ;)
    Udanego wyjazdu! Kraków jest piękny!

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu z chęcią dam Ci się oprowadzić jak przyjadę do Wawy. Będziesz świetnym przewodnikiem po Warszawie.

    OdpowiedzUsuń

RODZIAŁ 11

CZĘŚĆ II – KILKA MIESIĘCY PÓŹNIEJ Rozdział 11 Tomasz i Sandra skończyli właśnie próbę do nowego przedstawienia w Teatrze Sy...