06 lutego 2016

Moje znaczki z ptakami

Witam!

Co tam u Was? Dzisiaj chciałabym Wam pokazać moje nowe znaczkowo-ptasie zdobycze ;) Oraz polecić bardzo fajny sklep ze znaczkami.


Jak wiecie, zaczęłam niedawno zbierać znaczki, nie są to bylejakie znaczki, bo z ptakami. Zachęciłam się do ich zbierania bo chciałam sama siebie zmotywować do poszerzenia wiedzy o różnych gatunkach ptaków. A na znaczkach jest dużo ptaków nie tylko tych, które występują w Polsce i w Europie, ale też w bardzo dalekich rejonach świata, a o których mało wiem, bo nie miałam jak i gdzie zdobyć tej wiedzy - do azylu przychodzą do nas polskie ptaki, na studiach też pisałam prace - licencjacką (o krukowatych) i magistreską (o ptakach wodnych) o polskich ptakach. Jednak na świecie jest tyle wspaniałych ptaków, jeszcze piękniejszych niż w Polsce, zachwycających swoimi kolorami, zachowaniem i wieloma innymi cechami. Postaram się Wam przybliżać te gatunki/grupy ptaków  - jednocześnie prezentując Wam moją kolekcję znaczków.

 Chciałabym polecić Wam bardzo fajny sklep kolekcjonerski. Szczegóły - w linku poniżej

http://ms70.pl/

Ten sklep znajduje się w Warszawie przy ul. Powstańców Śląskich 124, pawilon 175. Można też zamówić przez internet. Tam można kupić fajne pakiety znaczków - po 50 i 100 sztuk za 12 i 16 zł.

Ja zakupiłam takie dwa piękne pakiety




Postanowiłam też, że nie będę zbierać znaczków do zwykłego klasera. Chciałam stworzyć taki swój własny atlas/notatnik z ptakami. Mam tyle tych znaczków, że musiałam je sobie jakoś posegregować.


Nie będzie to jednak taka segregacja jak w zwykłych atlasach ptaków - nie wiem, czy ktoś z Was zwrócił uwage, ale w większości atlasach ptaków, ptaki tam są "ułożone" w pewnej kolejności tj. najpierw są opisy ptaków wodnych (perkozy, bączki, czaple, kaczki, gęsi, łabędzie itd), potem są drapieżne (szponiaste),  potem grzebiące (dawniej kuraki), potem siewkowe, gołębie itd a na końcu są wróblowe.

Ale i tak pogrupowałam sobie te znaczki tak, żeby koło siebie były gatunki spokrewnione ze sobą ;)


Powyżej mam 3 znaczki pięknych gąsek ;)

przepiękne pelikany i czaple ;)

A tak mniej więcej wygląda teraz mój notanik - dziś wkleiłam sobie wszystkie znaczki, które mam

Do niektórych zrobiłam już opisy - tak jak np nierozłączek


zaś inne - czekają w dłuuugiej kolejce na swoje opisy, tak jak np kiwi ;)


Mam też w swojej kolekcji takie słodkie pisklaczki dzięcioła, do którego polskiej nazwy jeszcze nie znalazłam - znam tylko łacińską (ze znaczka) a w internecie znalazłam jego angielską nazwę. Ale to też jest dla mnie motywacją do poszukiwania pt "jaki to dzięcioł"? ;)

albo też kolejna zagadka? Jaka to mewa? Na znaczku nawet nazwy łacińskiej nie ma, na oko wygląda jak srebrzysta, ale znaczek jest z Congo to nie wiem, czy to ta mewa. Poza tym to wcale nie musi być mewa występująca w tym kraju. Ale spróbuję dojść do tego - będę zabierać ten notatnik ze sobą np do azylu albo podczas jakichś wycieczek ptasich i będę pytać jaka to mewa ;)


A na  koniec pokażę Wam takie piękne pingwinkowe znaczki ;)



Reszta znaczków - innym razem. Postaram się w następnych postach opowiedzieć Wam trochę o pingwinach. Mam też w planach papugi. W sumie nie wiem, o czym najpierw napisać? Takie są właśnie dylematy blogera :D 

19 komentarzy:

  1. Cudowne sa te znaczki. Adam być może będzie w Warszawie, to chyba go wyślę do tego sklepu hah :D! Po pociągi, jeśli będą i chyba właśnie po te ptaki :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Mam nadzieje, że znajdzie ten sklep bo on jest daleko od centrum - na Bemowie ale warto pokonać tyle km by kupić takie piękne znaczki. Widziałam jeszcze pakiet z rybkami. ale to może kiedy indziej. ;-)

      Usuń
    2. Karolina, można zamawiać przez internet ;)

      Usuń
    3. Sylwia właśnie widziałam i się napaliłam, ale nie ma dostępnych parowozów!!! A Bemowo jest daleko od Tarchomina? Bo ja to się w ogóle nie znam xD.

      Usuń
    4. No troche tak bo Bemowo jest po lewej stronie Wisły a Tarchomin pp prawej ale też na północy Warszawy. Napisze Ci na fb jak dojechac

      Usuń
  2. Znaczki z Kuby, Kongo...nie znam się na filatelistyce, ale wydaje mi się, że to nie lada gratka dla zbieraczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jestem mile zaskoczona tak niską ceną znaczków z tak dalekich krajòw. A jestem dopiero początkującym zbieraczem

      Usuń
    2. Szczerze, to szkoda szczempic ryja

      Usuń
  3. Śmiesznie się składa bo dzisiaj byłam w muzeum Poczty Polskiej we Wrocławiu i kupiłam znaczek kolekcjonerski!:D Dodatkowo postanowiłam poszerzyć zbór znaczków mojego wujka i taty i kupiłam 200 znaczków z allegro :D Zobaczymy co przyjdzie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero od niedawna zachęciłam się do kolekcjonowania znaczków - to za sprawą pięknych znaczków z sowami, które zobaczyłam u siebie na poczcie głównej w Warszawie. Musiałam je kupić a potem pomyślałam - czemu nie, zacznę kolekcjonować te z ptakami. Zaczęłam szukać w internecie sklepów filatelistycznych i zobaczyłam, że jeden z nich, w Warszawie, oferuje takie piękne zestawy znaczków w niskiej cenie. 150 znaczków za niecałe 30 zł to jest dobry zakup ;) i to z całego świata te znaczki.

      Usuń
    2. Zestawy z allegro nie przedstawiaja zadnej wartosci oprocz makulaturowej... i to podniecenie... "o, łał, ZNACZEK KOLEKCJONERSKI KUPIŁAM"... nieistnieje cos takiego jak znaczek kolekcjonerski

      Usuń
  4. Piękne są te znaczki i genialny miałaś ten pomysł na zeszyt. Weszłam na stronę tego sklepu i zakochałam się w kocim pakiecie. Interesujące są też te roślinne oraz kosmiczne. Super,że można zamówić przez Internet, ale to może jak będę w Polsce. Super,ze znaczki w danym pakiecie są tak różnorodne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też właśnie teraz sprawdziłam ten koci pakiet :) Warto je kupić, są to znaczki z całego świata, mam z bardzo dalekich krajów np Kuby, Wietnamu, krajów afrykańskich - fajnie mieć coś, chociażby znaczek,z tak dalekiego miejsca. A dla miłośników kotów czy ptaków, tak jak my, to nie lada gratka, takie pakiety. Koniecznie zamów, jak będziesz w Polsce.

      Usuń
    2. Kuba i wietnam to najmniej warte filatelistcznie regiony

      Usuń
  5. Już wspominałam, że to na prawdę super pomysł! Takie pakiety można kupić w filatelistycznych sklepach! Tak dużo znaczków! Niedługo będziesz musiała następny zeszyt zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ten zeszyt mi się prawie kończy ;) Muszę jeszcze opisy zrobić do każdego gatunku i...zamówić kolejne, mam już inny fajny sklep filatelistyczny na oku w Warszawie ;) pojadę może jeszcze w lutym.

      Usuń
  6. Super kolekcja! Wśród mojej filatelistycznej kolekcji znajduje się wiele znaczków z ptakami. Ale tutaj znalazłem tylko jeden, który mam w swojej kolekcji - ten z pingwinem Kambodża.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jprdl... tak to jest jak sie laik weźmie za coś za co niepowinien... aż mi sie ciężko na sercu robi gdy widzę tak znizczone znaczki... btw. Nie mają one rzadnej wartości poza sentymentalna. I jeszcze te komentarze ... o bosh...

    OdpowiedzUsuń

RODZIAŁ 11

CZĘŚĆ II – KILKA MIESIĘCY PÓŹNIEJ Rozdział 11 Tomasz i Sandra skończyli właśnie próbę do nowego przedstawienia w Teatrze Sy...