09 stycznia 2016

Zagadki o Warszawie

Kochani!

Dziś mam dla Was kolejną porcję zdjęciowych zagadek o Warszawie? Nie jest to żaden konkurs. Kto chce, może w komentarzach napisać odpowiedzi :)

1. Na jakiej ulicy znajduje się pomnik Złotej Kaczki?


2. Jak nazywa się ten most?


3. Jak nazywa się Park, w którym znajdują się niedźwiadki?



4. Jak nazywa się to jeziorko?



5. Jak nazywa się ulica, na której znajduję się Telewizja Polska? ;)



6. Jak nazywa się ten plac?


7. Na jakiej ulicy znajduje sie Trójka Polskie Radio? ;)



8. Jak nazywa się to rondo?


9. Jak nazywa się ta galeria handlowa?



10. Jak nazywa się ten budynek ?



POWODZENIA! :)

12 komentarzy:

  1. 2. Most Świętokrzyski
    3. Park Praski
    4. Jedynie Jezioro Balaton znam w Warszawie, ale to chyba nie to.
    5. Woronicza
    6. Może Plac Narutowicza? Jak jadę na Banacha to wydaje mi się, że widzę taki widok, ale pewna nie jestem.
    8. Rondo Wiatraczna
    9. Nie kojarzę tej galerii w ogóle, wiec droga eliminacji Wola Park? Chociaż ta chyba wygląda na mniejszą.
    10. Cos na Starym Mieście, ale Zamek Królewski to to nie jest raczej. :-D

    Reszta nie mam pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kinga za udział w quizie ;) Odpowiedzi podam za jakiś czas na blogu :) zachęcam do częstego zaglądania

      Usuń
    2. Będę zaglądać. To jedno zdjęcie tez może być zamek Królewski,tylko z bardzo bliska, przez te bramę chyba kiedyś wchodziłam i tam jakaś wystawa była. A ostatnio byłam w CH Wileńska o wydaje mi się, że to może być to sądząc po schodach i planie piętra. Mój chłopak powiedział,ze w sumie poza tym co ja to wie kaczkę, na jezioro nie ma pomysłu, galerie nie wie, a plac ze gdzieś na Pradze Pn. Apropo miejsc w Warszawie to wczoraj na prezent kupiłam chłopakowi karty do gry i ma każdej jest zdjęcie jakiego obiektu w Warszawie.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja wiedza na temat adresów jest bardzo mała, jednak większość z tych miejsc chętnie zobaczyłabym na żywo. Na przykład Syrenkę, której nie widziałam podczas moich wizyt w stolicy. W ogóle moje wypady do Warszawy nie wniosły wiele nowego w moje życie, bo zbyt wiele nie zobaczyłam :/ Zamku także nie widziałam. Podobały mi się Powązki, na których byłam w ramach szkolnej, licealnej wycieczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam Cię z przyjemnością do Warszawy. Daj znać jak będziesz się wybierać - mogę Cię z przyjemnością oprowadzić po moim mieście. Trochę podszkolę się przed rozpoczęciem kursu przewodnika po stolicy ;) Syrenki to mamy aż 2 pomniki - na Rynku Starego Miasta i właśnie nad mostem, o którego pytam w zagadce. Niedługo podam rozwiązania ;)

      Usuń
  4. w Warszawie co prawda bywam/bywałam często, ale z pokazanych przez Ciebie miejsc kojarzę jedynie Most Świętokrzyski, ulicę Woronicza i plac, na którym znajduje się chyba Zamek Królewski, reszta miejsc nie mówi mi absolutnie nic :D za to zafascynował mnie pomnik kaczki, z chęcią poznałabym jego dokładniejszą historię, bo jest dość oryginalny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie nie pozostaje mi nic innego, jak zrobić oddzielny post o legendzie o Złotej Kaczce. Przy okazji mogę opowiedzieć o innych warszawskich legendach np o Bazyliszku czy Warsie i Sawie ;)

      Usuń
    2. pewnie, pisz! z chęcią dowiem się o Złotej Kaczce a i przypomnę sobie te dwie pozostałe i zobaczę jak znam je dokładnie (albo raczej niedokładnie) :)

      Usuń
  5. Hej, zalozylam wczoraj blog, serdecznie zapraszam, cos w stylu pamietnika, ale moje zakrecone perypetie powinny Cie zainteresowac.
    www.dama-nieidealna.blogspot.com
    Zapraszam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, chętnie wpadnę do Ciebie na bloga. Życzę powodzenia w pisaniu bloga, pozdrawiam. :)

      Usuń

RODZIAŁ 11

CZĘŚĆ II – KILKA MIESIĘCY PÓŹNIEJ Rozdział 11 Tomasz i Sandra skończyli właśnie próbę do nowego przedstawienia w Teatrze Sy...