08 stycznia 2016

Piosenki Majki Jeżowskiej

Hejka! 

Dziś będzie post muzyczny, jako, że piosenka jest dobra na wszystko :) I jest dobra na wszystko. Dzień bez muzyki jest dla mnie dniem straconym, poranki są przyjemniejsze, gdy przed wyjściem z domu wysłucham choć jednej ulubionej piosenki. No cóż - tak mam, mam muzyczną duszę. Całe moje życie jest w większym lub mniejszym stopniu ukształtowane przez muzykę, artystów, teksty piosenek, które wiele mądrości wnoszą do mojego życia. Ciekawi jesteście pewnie skąd tyle pasji do muzyki? Mogłabym wymieniać programy, takie jak: Jaka to melodia?, Szansa na sukces, Tak to leciało, Od przedszkola do Opola, Co nam w duszy gra? i wiele innych, festiwale w Opolu, Sopocie oglądałam od bardzo dawna. Ale zanim to wszystko miało miejsce, to moja pasja muzyką zaczęła się tak naprawdę od Majki Jeżowskiej! 


Majka Jeżowska była pierwszą piosenkarką i moją pierwszą idolką, którą poznałam. A jej piosenki od początku mi się podobały - piękny głos, idealny do piosenek dla najmłodszych, zabawne, z fajnymi tekstami m.in. mojego ulubionego Jacka Cygana, choć wtedy jeszcze tego nie wiedziałam kim jest pan Cygan ;) Uczyliśmy się piosenek Majki nawet na lekcjach w szkole - "Moja Planeta", "A ja wolę moją mamę", "Kolorowe dzieci" - teksty te miałam opanowane na blachę ;) Potem rodzice kupili mi kasety Majki. Słuchałam ich co wieczór. Tak mi się podobały. 

Z czasem zaczęłam słuchać innych, "bardziej dorosłych" piosenek, zespołów. Jednak jakiś czas temu rozmawiałam z kolegą o naszym dzieciństwie, jest z mojego pokolenia i tak sie zastanawialiśmy, czy jest coś złego w tym, żeby teraz jako dorośli też słuchać jej piosenek. W sumie nikt tego nie zabrania :D

Niedawno więc kupiłam sobie 4 płytowy album Majki. Owszem mam kasety, ale nie mam już na czym ich słuchać. Od tej pory znów codziennie słucham jej utworów i o dziwo .. znam wszystkie teksty nadal na pamięć :) Nie zapomniałam ich i chyba się tego nigdy nie zapomina. 

Teraz zostawiam Was z kilkoma piosenkami Majki :)

Miłego słuchania

KOLOROWE DZIECI

KOCHANY PANIE MIKOŁAJU


 A JA WOLĘ MOJĄ MAMĘ

MARZENIA SIĘ SPEŁNIAJĄ

KOLOR SERCA 

MARGARITA

OWOCOWY KARNAWAŁ 


NAJPIĘKNIEJSZA W KLASIE

OD RANA MAM DOBRY HUMOR 


DŁONIE


ULICA ŚNIEŻYNKOWA

LALECZKA Z SASKIEJ PORCELANY

Z DONALDEM W KIESZENI 

2 komentarze:

  1. Majka to nie moja bajka - jaki rym hah :D. Jedynie za dzieciaka coś tam zdarzało się posłuchać :). Ale fajnie, że Ty masz jedną ze swoich ulubionych wykonawczyni i możesz w każdej chwili zaobcować z jej muzyką :). Przyjemnego słuchania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznaje się...byłam chyba jakimś dziwnym dzieckiem, bo nigdy nie lubiłam Jeżowskiej :/

    OdpowiedzUsuń

RODZIAŁ 11

CZĘŚĆ II – KILKA MIESIĘCY PÓŹNIEJ Rozdział 11 Tomasz i Sandra skończyli właśnie próbę do nowego przedstawienia w Teatrze Sy...