06 stycznia 2016

Moje pocztówki

Cześć Kochani! 

Jak tam mijają Wam pierwsze dni Nowego Roku? U mnie sporo się już działo. Wczoraj miałam aż 2 rozmowy kwalifikacyjne :D Nie wiem czy coś z tego wyjście, ale może to jakaś dobra wróżba na ten rok :) 

Lublin 

Dzisiaj jednak nie o pracy chciałam pisać ale o pocztówkach. Zainspirowałam się postem u Kingi i pomyślałam, że pokażę Wam swoje pocztówki. Wiem, że wśród moich czytelników są osoby, których pasją są pocztówki i wymienianie się nimi z innymi :) Sama kiedyś wymieniałam się kartkami z przyjaciółmi i znajomymi - z wakacji, okolicznościowe - urodzinowe, świąteczne i inne. Jednak z czasem jakoś zanikł ten zwyczaj, teraz ludzie wysyłają pozdrowienia przez Internet i ja też trochę tego zaniechałam. Nie było to celowe, tak jakoś wyszło. 

Ale to nie znaczy, że nie kupuję pocztówek. Właśnie, że kupuję. Zainspirowała mnie kiedyś pewna zawodniczka w Jaka to melodia? która opowiadała o tym, że zbiera (chyba kupuje, o ile dobrze pamiętam) pocztówki z każdego miejsca, które odwiedza i ma już całkiem sporą kolekcję. Wtedy pomyślałam - to nawet nie głupi pomysł. Zaczęłam kupować pocztówki dla siebie i tak mam już swoją małą kolekcję i z roku na rok się trochę powiększa :) 

Jednak dzięki blogowi i konkursie, który kiedyś wymyśliłam mogłam kilku osobom wysłać kartki z Warszawy :) Może to zapoczątkuje u mnie wymianę kartek z nowymi osobami. 

Dostałam również od 3 osób pocztówki - od Darka, Magdy i Karoliny (świąteczną) ale zawsze to miło - każda z nich jest piękna. Dziękuję z całego serca <3

Odwdzięczę się wam przy okazji moich kolejnych podróży!!! :D 

Jeśli ktoś ma chęć rozpocząć ze mną taką wymianę to napiszcie swój adres na maila: aniaa68@poczta.onet.pl lub anusiawawa87@gmail.com albo na moim Facebooku  https://www.facebook.com/ania.art.9

A teraz moje pocztówki :)


No ...to akurat nie jest pocztówka ale obrazek :) Postanowiłam dołączyć do tego bloga, bo pokazuje moje ulubione miejsce w Gnieźnie. Mam tam przyjaciół, do których często jeżdżę. Byłam tam też na jednym koncercie - trasa koncertowa Lata z Radiem ;) Na tym obrazku widać najcenniejszy zabytek gnieźnieński - Katedrę. To tam są słynne Drzwi :) 


Mój ulubiony widoczek w Toruniu - na Wisłę i starówkę toruńską. W Toruniu miałam przyjemność być w minionym roku. Z prawej strony pocztówki widzimy pomnik najsłynniejszego torunianina - Mikołaja Kopernika. Pomnik ten znajduje się przed Ratuszem Staromiejskim a jego dom jest obecnie muzeum, które można zwiedzić. 

 Tą piękną kartkę świąteczną dostałam od Karoliny G ;) Dziękuję. Jest prześliczna :)

 Na tej pocztówce widzimy Rynek w Rzeszowie - na którym znajduje się studnia :) Chyba najbardziej charakterystyczny element tego rynku. Lubię tam spędzać czas z moją przyjaciółką Moniś :) Na rynku znajduje się scena, na której artyści grają koncerty. Byłyśmy w 2014 roku na koncercie Pectusa. Natomiast pod rynkiem znajduje się podziemna trasa, którą można zwiedzać. Byłam w środku i polecam odwiedzić Wam, jak będziecie w Rzeszowie. 


 Tutaj również mam kartkę z Rzeszowa. Na tej kartce widać najsłynniejszy pomnik rzeszowski - ogromny, strzelisty symbol czynu rewolucyjnego. Obok widać ogromną galerię Rzeszów, w której byłyśmy wiele razy w kinie ;) 
 Na powyższej pocztówce widzimy mój ulubiony teatr w Poznaniu - Teatr Wielki. Zaś przed nim - fontanna i drzewa należą do Parku Adama Mickiewicza :) W Tym teatrze miałam przyjemność być kiedyś na koncercie Bajmu. Do Poznania bardzo lubię wracać. Zakochałam się w tym mieście, szczególnie w jego architekturze. 

 Sopot - jedno z najpopularniejszych miejscowości nadmorskich. Sopot słynie najbardziej z dwóch atrakcji - Opery Leśnej i Molo. Na pocztówce widać piękny widok właśnie z tego molo na Sopot i fragment morza :)

 Gdynia - zakochałam się w tym widoczku jak byłam tam na wakacjach. Te białe żagle Daru Pomorza kojarzą mi się z przepiękną piosenką Alicji Majewskiej "Jeszcze się tam żagiel bieli" :) Tą podróż bardzo dobrze zapamiętam bo właśnie w tamtym miejscu jak byłam - zaczęłam pokonywać swoją depresję, właśnie w tamtym miejscu w Gdyni poczułam się po raz pierwszy tak szczerze szczęśliwa od bardzo dawna nie czułam tego. Morze ma na mnie taki wpływ ;)
 A to również Poznań i jego nasłynniejszy Ratusz. O Ratuszu pisałam też już tu na blogu :) 

 Tutaj ponownie pocztówka z Torunia. Na głównym zdjęciu widzimy słynną katedrę św. Janów. Podziwiam ludzi, którzy kiedyś wybudowali ten piękny, ogromny, monumentalny kościół. 
 Na tej kartce z Sopotu widzimy - oprócz największych atrakcji miasta - także latarnie morskie w Polsce, dzięki temu wiem, jakie miejscowości mam jeszcze odwiedzić ;)
 Gdańsk i moja ulubiona ulica w nim - Długa i Długi Targ. Nocą wygląda jeszcze bardziej tajemniczo.
 W Wejherowie też byłam w tym roku na wakacjach ;) 

 Pocztówka od Magdy :) 
 Trójmiasto na jednej pocztówce ;)

 Wyżej i niżej widzimy na pocztówkach wnętrze katedry gnieźnieńskiej



 Pocztówka od Darka z Puszczy Białowieskiej :) I przepiękne ptaki na niej - m.in. bardzo rzadki w Polsce bocian czarny.
Gdańsk i moje ulubione miejsce - nad Motławą

Kalwaria Wejherowska

Kraków - byłam w nim tylko raz - dawno temu na wycieczce szkolnej. Ale już wtedy pocztówkę kupiłam! :D Ale w tym roku będę tam na koncercie Mariah Carey, więc będę mogła bliżej poznać Kraków i wtedy Wam więcej opowiem.

Lublin - miasto, z którym również wiążą mnie piękne wspomnienia <3

26 komentarzy:

  1. Aniu, a moja świąteczna kartka do Ciebie nie doszła?
    Bardzo ładne kartki udało Ci się kupić w Wejherowie, szczególnie ta pierwsza skradła moje serce. Ja w sierpniu byłam na chwilę w tym mieście, ale takich kartek nigdzie nie widziałam i w ogóle żadnych ładnych pocztówek nie było, więc nic nie kupiłam :(
    Kartka z molem w Sopocie jest prześliczna i zaraz pod nią znajdująca się Gdynia!!! Piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jak na razie nic od Ciebie nie znalazłam w mojej skrzynce :( A kiedy wysyłałaś?
      W Wejherowie kupiłam kartki w takim kiosku na rynku. Nie było żadnego kramiku z pamiątkami i pocztówkami więc zapytałam w kiosku. Może na poczcie też powinny być.

      Usuń
    2. W poniedziałek przed Wigilią :(

      Usuń
    3. Ach ta poczta polska :-( a dobry adres wpisałaś?

      Usuń
    4. Spisałam z koperty, którą od Ciebie dostałam ;)

      Usuń
    5. a no to dobry :-D teraz wszystko w rękach poczty.

      Usuń
    6. A idźcie mi z tą pocztą :D! Sylwia, ja wysłałam w poniedziałek przed Wigilią poleconym!!!!! I doszło pod koniec roku. O dziwo zwykły priorytet wysłany tego samego dnia doszedł dzień później...

      Usuń
  2. No no widzę, że dużo zwiedzasz :D Ja jednak stawiam na zdjęcia niż na pocztówki, jeśli gdzieś jadę - zdjęć mogę mięć mnóstwo, na pocztówki szkoda mi kasy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zdjęcia też robię ale i pocztòwki też lubię kupować i kolekcjonować. zastanawiałam się też nad zbieraniem znaczków ;-)

      Usuń
  3. Widzę, że nie masz w swojej kolekcji pocztówki z Bydgoszczy, co jest niedopuszczalne! ;) Bardzo chętnie Ci takową wyślę, już napisałam do Ciebie na mejla z prośbą o adres :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Faktycznie Bydgoszczy jeszcze nie mam pocztówki a byłam raz w tym mieście. Zastanawiałam sie jak zdobyć stamtąd kartke. Dziekuje. Napisałam adres na maila Twojego.

      Usuń
  4. Gdy zaczęłam swoją przygodę z pocztówkami.. czyli jakieś 15 lat temu to zaczęłam od pocztówek ze zwierzętami (a teraz ich nie lubię..) później właśnie były Polskie miasta, i gdy gdzieś jeździłam to je przywoziłam.. teraz jak je kupuje to kupuje po 2 szt, jedną dla siebie następna do wymiany,ale po prostu idzie dalej w świat;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też kupuję przynajmniej 2, bo zwykle nie umiem się zdecydować która ładniejsza :) Muszę też wznowić wysyłanie innym. A przy okazji pocztówek, ostatnio też bardziej przyglądam się znaczkom i może i je zacznę zbierać :) Ja zbieram głównie z miastami bo lubię podróżować i w ten sposób jakby dokumentuję sobie gdzie byłam a potem wspominam dane miejsce.

      Usuń
  5. Jaka to piękna pasja - zbieranie. Szkoda, że teraz mało osób się tym fascynuje. Moja mama do dziś zbiera np. znaczki i... opakowania po czekoladach. Jak się popatrzy na te sprzed lat, można sobie powspominać i zrobić niezłą rodzinną podróż w czasie.:-) Ja raczej nie jestem typem zbieracza, bo bliżej mi do typu minimalisty, ale bardzo doceniam takie zainteresowania. pozdrawiam. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja raczej jestem. Zbierałabym więcej rzeczy, ale potem nie mam gdzie położyć w pokoju :) Ale zbieram rzeczy związane z podróżami właśnie kartki z ulubionymi widokami z miejsc, które odwiedzam, przewodniki i mapki. O znaczkach też myślałam. Może kiedyś zacznę.

      Usuń
  6. Widzę, że pocztówki trzymasz w albumie fotograficznym, to tak jak ja:) Czasami tylko trzeba przycinać, aby zmieściły się:)
    Miło mi, że ptaki podobają się:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak na razie album mi do tego służy. Na razie mam mały, ale z czasem chcę kupić większy albo 2 mniejsze - jeden na pocztówki kupione przeze mnie a drugi na te, które dostaje od innych m.in od Ciebie :) Ptaki zawsze mi się podobają, uwielbiam wszystko co ptasie - mam kosmetyczkę z sówkami, teczkę i inne rzeczy.

      Usuń
    2. Też trzymałam kartki w albumach! Teraz w albumach mam strażackie i bajkowe. Pozostałą część trzymam w kartonie, a zagraniczne w segratorach. Nie mam serca ich przycinać :)

      Usuń
    3. A gdzie można kupić bajkowe kartki? :) Ja też bym nie miała serca przycinać pocztówek. Może kiedyś, jak będę miała większą kolekcję kartek to zainwestuję w segregator. Na razie mały album mi wystarczy.

      Usuń
  7. Mam nadzieję, że te rozmowy kwalifikacyjne zaowocują super pracą! Cieszę się, że moja kartka do Ciebie dotarła :D. Bardzo ładną masz kolekcję :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Kartka dotarła i mam ją na widoku w domu, żeby patrzeć na nią. Oby tak. Mam już dość rozmów kw. Chce pracować :)

      Usuń
  8. Śliczne pocztówki! Sama nie wiem, która najładniejsza :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też trudno wybrać tą najpiękniejszą :) Kocham wszystkie tak samo.

      Usuń
  9. Bardzo fajna kolekcja! Pierwszy raz spotkałam się z miejscowością Kalwaria Wejherowska. Za to właśnie lubię pocztówki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalwaria Wejherowska to nie jest oddzielna miejscowość tylko część Wejherowa, w której znajdują się słynne kapliczki :)

      Usuń
  10. Aniu, miło zobaczyć Twoje pocztówki! tym bardziej że nie jesteś osobą, której głównym hobby jest zbieranie ich, ale mimo to masz trochę kartek w swoim domu. bardzo mi się to podoba, bo, tak jak piszesz, teraz ta moda zanika. są albo osoby, które namiętnie kolekcjonują pocztówki, albo takie, które ostatnią kartkę wysłały w zeszłym wieku do swojej babci.
    ja kupuję pocztówki praktycznie w każdym miejscu, w jakim jestem. :)
    miło zobaczyć mój Toruń na pocztówkach! swoją droga mam u siebie w domu niektóre takie same kartki, np. z Lublina czy Rzeszowa. :)

    OdpowiedzUsuń

Jak wyrwać się ze szponów depresji

Dzień Dobry :) Jak to dobrze wrócić do blogowania. Ledwo napisałam swój pierwszy post (po długim czasie nieobecności tutaj), a już dziś...