26 grudnia 2015

KSIĄŻKOWE PODSUMOWANIE ROKU

Kochani
 Święta się po mału kończą i rok się też kończy - ten czas pomiędzy Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem lubię sobie podsumowywać miniony rok - pod każdym względem, również tutaj na blogu. Tak więc będzie u mnie kilka takich postów podsumowujących :D



Zacznę od podsumowania książkowego. W tym roku również zaplanowałam wziąć udział w wyzwaniu 52 książki/na rok. Jednak w tym roku udało mi się o wiele mniej przeczytać niż w zeszłym. W roku 2014 przeczytałam 49 książek - które tutaj wymieniłam :)


W zeszłym roku dominującą grupą książek były podróżnicze i reportaże :D 




W tym roku trochę odeszłam od podróży, zaś przeniosłam się bardziej w świat książek fantastycznych i kryminałów :D Jest tyle wspaniałych książek, człowiek też czasem wzbrania się przed jakimś gatunkiem książek zupełnie niepotrzebnie, a może właśnie to jest to, czego najbardziej się szuka. Podróże podróżami, ale ja jestem takim czytelnikiem, który szuka w książkach nie tylko przygody, ale też emocji, psychologii, nawet wręcz tych najtrudniejszych, kocham płakać podczas czytania, bo wiem,że wtedy książka coś poruszyła we mnie,w mojej duszy, odnalazłam cząstkę siebie. To tak jak w muzyce. Kocham te piosenki, z którymi wiążą mnie jakieś wspomnienia, albo wywoła ona swoim tekstem lub głosem wokalisty/wokalistki we mnie ciarki i emocje. Właśnie tego potrzebuję w książkach i muzyce. Takiego katharsis, oczyszczenia :D 

Teraz podzielę się z Wami moją listą książek, które przeczytałam w roku 2015 :)

1. NIANIA W LONDYNIE - MELISSA NATHAN
2. RYWALKI - KIERA KASS 
3. ELITA - KIERA KASS
4. JEDYNA - KIERA KASS
5. NASTĘPCZYNI - KIERA KASS
6. CZWARTKI W PARKU - HILARY BOYD
7. WYSPA NA PRERII - WOJCIECH CEJROWSKI
8. ZAKLINACZ KONI - NICHOLAS EVANS
9. HARRY POTTER I ZAKON FENIKSA - J.K.ROWLING
10. ZMIERZCH - STEPHANIE MEYER
11. KSIĘŻYC W NOWIU - STEPHENIE MEYER
12. ZAĆMIENIE - STEPHENIE MEYER
13. PRZED ŚWITEM - STEPHENIE MEYER
14. ENTLICZEK PENTLICZEK - AGHATA CHRISTIE 
15. AFRYKAŃSKA LOVE STORY - DAPHNE SCHELDRICK
16. ECHA PAMIĘCI - KATERINE WEBB
17. GILDIA MAGÓW - TRUDI CANAVAN
18. NOWICJUSZKA - TRUDI CANAVAN 
19. JEDWABNIK - ROBERT GALBRAITH
20. KSIĘŻNICZKA Z LODU - CAMILLA LACKBERG
21. KAZNODZIEJA - CAMILLA LACKBERG
22. GRA ANIOŁA - CARLOS RIUZ ZAFON 
23. WIĘZIEŃ NIEBA - CARLOS RUIZ ZAFON
24. ŻYCIE JEST PIOSENKĄ - JACEK CYGAN
25. ROCKMANN - WOJCIECH MANN
26. ZOSTAŃ ZE MNĄ - HARLAN COBEN 


Podsumowując wyżej napisaną listę, mogę stwierdzić, że

1. Największe wrażenie....wywarły na mnie w tym roku 2 książki - "Życie jest piosenką" Jacka Cygana i "Afrykańska Love Story" - Daphe Sheldrick. Obydwie książki są dla mnie bardzo ważne. Pierwsza jest muzyczną biografią Jacka Cygana - kogoś, kogo podziwiam od zawsze za to jakim jest człowiekiem i tekściarzem, dzięki niemu polska muzyka jest jeszcze piękniejsza <3 a druga książka opowiada o Wielkiej Kobiecie, która przez całe życie wraz z mężem pomagała osieroconym słonikom i nosorożcom. Sama pomagam w zoo takim zwierzakom poszkodowanym przez los i wiem jaka to trudna praca i pełna wyzwań i poświęceń, ale WARTO! :D Więcej o obydwu książkach pisałam tutaj



2. Największe rozczarowanie...hm chyba cała Saga Zmierzch :) Owszem, przeczytałam wszystkie 4 części bo byłam ciekawa czym to się młodzież zachwyca. Nigdy wcześniej nie czytałam,ale za każdym razem się coraz bardziej rozczarowywałam tą Sagą. Niby historia fajnie została wymyślona, tylko, że sama główna bohaterka jakoś bardzo mnie wkurza. Może jeszcze w 1 części nie, ale w każdej kolejnej tak. Wydawało mi się, że jest bardzo egoistyczna, myślała tylko o Edwardzie, chociaż jej związek z nim wiązał się z ryzykiem, jakie niosła np dla swojego ojca, była też śledzona przez inne wampiry np Victorię i też narażała sie na niebezpieczeństwo. Jedynym pozytywnym dla mnie bohaterem w tej powieści był Jacob - z tego powodu najbardziej lubiłam 2 część - "Księżyc w nowiu". ja tam bym się nie wahała i wybrała Jacoba za chłopaka i męża ;) przynajmniej z nim zawsze byłoby ciepło :D



3. Ulubiony bohater ... Z tych książek, które wymieniłam, najbardziej polubiłam Erickę z serii kryminałów Camilli Lackberg i jej Patricka też :D chociaż jestem dopiero na początku czytania tej serii...zaraz zaczynam 3 część "Kamieniarz", ale już zdążyłam poczuć do niej sympatię. Szczególnie śmieszne było jak w 2 cześć "Kaznodzieja" nie mogła sie pozbyć natrętnych gości ze swojego domu :D Mimo że są to kryminały to jakoś się fajnie przy nich też uśmiałam, nie było to takie poważne w 100% choć nie brakowało napięcia. Dzięki tej autorce pokochałam kryminały :D 

4. Najmniej lubiany bohater ... mogę wymienić 2 takie postacie i będą to kobiecie postaci. No trudno, nie zawsze umiem być solidarna z moją płcią. po 1 - Bella Swan ze Zmierzchu :D Może i jest kobietą ale zupełnie nie pasuje mi do roli "typowej kobiety" :D jakoś bardzo mnie wkurzała, jej chłopak a potem mąż Edward również. Ale bardziej Bella :D. Drugą postacią, do której nie potrafiłam zdobyć sympatii  do Ameriki Singer ( po mimo ogólnej sympatii do całej serii książek "Rywalki"). Chociaż na początku ją lubiłam, miała swoje zasady i się ich trzymała. Miała fajnego chłopaka Aspena ;), z którym potajemnie się spotykała. Wzięła udział w Eliminacjach mimo iż nie chciała, nie pasowała nawet do pałacowych zwyczajów. Ale im dłużej w nim przebywała tym bardziej się zmieniła, owszem była zbuntowana,ale w pewniej chwili sama nie wiedziała czego chce, miała być tam jak najdłużej, żeby jak najwięcej pieniędzy zdobyć dla rodziny. Ale potem sama nie umiała podjąć decyzji, kłóciła się bez przerwy z księciem. Jak można tak traktować samego Następcę Tronu :D 

A Wy co ciekawego przeczytaliście w tym roku? Czy jakaś książka wywarła na Was wielkie wrażenie? Jak chcecie, to możecie się tu podzielić w komentarzach :D Ciekawa jestem. 

6 komentarzy:

  1. Także biorę udział w tym wyzwaniu, które dla mnie jest samą przyjemnością :) w tym roku również pojawi się u mnie podsumowanie - planowo 4.stycznia - mnie jednak cel 52 książek udało się zrealizować, jednak nadal czytam, bo do końca roku jeszcze czas jest na czytanie :) mogę się podzielić z moim ubiegłorocznym podsumowaniem: http://kingway007.blogspot.de/search/label/52%20książki%20%282014%29
    Z pozycji, które przeczytałaś w tym roku, mam już za sobą: od 9 do 13, chyba 14, na pewno 23 i chyba 26 tez kiedyś przeczytałam. Z nich najbardziej podoba mi się Harry Potter :) i oczywiście Zafon :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy bardzo podobny gust czytelniczy, choć w tym roku trochę od tego odeszłam - każdy potrzebuje czasem odmiany, ale wrócę za jakiś czas :)

      Usuń
  2. ja dotarłam do 3 części Zmierzchu... ale już do 4 nie dałam rady. Też czytałam z ciekawości i dla Jacoba :D
    Belli chyba nikt nie lubi... xD
    Hm, i tak niezły wynik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie mnie też 4 część ciężko podchodziła. Ale czytałam żeby zakończyć tą serię. Ja tak mam, że jak już przeczytałam kilka książek danej serii to staram się kończyć, nawet jak nie do końca te książki sa takie jakie oczekiwałam :D chociażby dla jeszcze jednego spotkania z Jacobem <3

      Usuń
  3. Jej za Zmierzch pochłonęłam z wielką przyjemnością, ale na swoją obronę dodam, że byłam w gimnazjum :D Teraz nie wiem co widziałam w tych książkach... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki temu możesz teraz fajnie powspominać czasy gimnazjum :) Ja np. w gimnazjum słuchałam dużo muzyki takiej, której już teraz nie słucham np. Britney Spears ;) nie wiem co ja wtedy w niej widziałam, a przecież cały pokój miałam wytapetowany jej plakatami ;)

      Usuń

Jak wyrwać się ze szponów depresji

Dzień Dobry :) Jak to dobrze wrócić do blogowania. Ledwo napisałam swój pierwszy post (po długim czasie nieobecności tutaj), a już dziś...