12 listopada 2015

Liebster blog award TAG

Hej Kochani!

Zostałam nominowana przez Marcelinę z bloga http://przewodnik-po-dietetyce.blogspot.com/
do TAGu Liebster blog award. Dziękuję Ci bardzo! 

Liebster blog award

„Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na jedenaście pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im jedenaście pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”



Odpowiedzi na pytania Marceliny: 
1.Najukochańsza potrawa na świecie- możesz podać przepis.
Moją najukochańszą potrawą od jakiegoś czasu stało się leczo. Kiedyś byłam w odwiedzinach u mojej cioci, która przyrządziła mi leczo. Sama nigdy nie robiłam tego w domu. Potem ciocia podała mi przepis i zaczęłam w domu sama robić leczo. Oto 

2.Kim chciałaś/ chciałeś zostać jak byłaś/ byłeś dzieckiem i dlaczego?
Od zawsze chciałam śpiewać i/lub występować w telewizji. Pamiętam, jak dawno temu oglądałam program "Od przedszkola do Opola" i chciałam kiedyś śpiewać lub występować w TV. Nawet kiedyś, w podstawówce przez krótki czas śpiewałam w chórze szkolnym. Potem jakoś nie miałam okazji ćwiczyć głosu, ale miłość do muzyki pozostała. Potem zaczęłam marzyć o występowaniu w Jaka to melodia? I dziś jestem szczęśliwa i spełniona w tym marzeniu. Kocham muzykę i nie wyobrażam sobie bez niej życia. 

3. Pomyśl o swoim dzisiejszym dniu - co miłego Cię spotkało? 
Dzień dopiero się zaczął, ale już spotkało mnie coś miłego - napisałam kolejny artykuł do redakcji. Dziś czeka mnie też dużo innych miłych rzeczy - wizyta w bibliotece i 3 nowe książki do przeczytania, potem idę do sklepu pokupować sobie rzeczy do jedzenia, zdrowe, takie, które mogę włączyć do mojej codziennej diety - postanowiłam jeść co wieczór owsiankę, zgodnie z przepisem w książce, którą kupiłam. Autorka radzi, że zamiast mleka można ugotowane płatki owsiane dodać do jogurtu i posypać suszonymi owocami, także będę miała co robić :) Wszystko dla zdrowia ;)

4. Ulubiony film, który podnosi Cię na duchu
Moim ulubionym filmem jest "Titanic". Wiem, że to jest film katastroficzny, ale ja go lubię z kilku powodów. 
- Kojarzy mi się z moją przyjaciółką Moniką, bo ona też kocha ten film
- Moim mottem życiowym są słowa "Nigdy nie wolno się poddawać, nawet, gdyby zabrakło nadziei"
- Piosenka Celine Dion "My heart will go on", którą kocham
- I Boski Leo ;)


Ja z przyjaciółką Moniką w kinie na Titanicu

Monika z Leo ;)

Ja z Leo :)


5. Ulubiona piosenka, której możesz słuchać bez końca. 
Ja kocham muzykę, ale nie mam takiej jednej jedynej ulubionej piosenki. Uważam, że wiele piosenek jest dobrych i wiele lubie, każda na inny dzień jest dobra. Ale mogę wypisać tu kilka piosenek, które sa dla mnie w jakiś sposób szczególne: 
- "Szklanka Wody" Bajmu 
- "Urke", "Na zawsze i na wieczność", "Zostać mistrzem" Wilków
- Wszystkie piosenki śpiewane przez Roberta Janowskiego <3 kocham jego głos o każdej porze dnia i roku
- "Wszystko ma swój czas" i "Odnawiam duszę" Perfectu

6. Wyobraź sobie, że możesz stać się bohaterem/bohaterką swojej ulubionej książki - jaka to książka i dlaczego akurat ta? 
Chciałabym się wcielić w postać Ani Shirley z mojej ulubionej książki "Ania z Zielonego Wzgórza". Ta książka i historia Ani już od dawna była dla mnie inspiracją do życia. Ania jest podobna do mnie - obie mamy to samo imię, jesteśmy roztargnione, często najpierw robimy, potem myślimy, ale staramy się drugi raz nie popełniać tego samego błędu. Obie mamy bujną wyobraźnię, kochamy książki, kochamy piękno i staramy się walczyć o swoje marzenia :) 

7. Twoim zdaniem lepiej być: anielsko dobrym, zabójczo pięknym czy wybitnie inteligentnym? Wybierz jedno i uzasadnij. 
Te słowa jakoś znajomo mi brzmią? :D Podobne czytałam w książce, o której pisałam w poprzednim punkcie. 
Najlepiej być anielsko dobrym, ponieważ piękno jest pojęciem względnym i z czasem przemija, inteligentnym też nie wszyscy się urodzili, ale każdy ma szanse być dobrym człowiekiem. Nie zależy to ani od naszych genów, ani rozwinięcia umysłu. Po prostu wypływa to z naszych serc. Warto dać siebie innym, pomagać. Ludziom, zwierzętom, przyrodzie. Dobro raz wysłane komuś wraca do nas ze zdwojoną siłą. Spróbujcie np uśmiechnąć się do kogoś albo wyjść z psem na spacer. Można wyręczyć w tym kogoś..starszą sąsiadkę czy wynieść śmieci. Każdym takim gestem dajemy siebie innym a i sami czujemy się wtedy dowartościowani. 

8. Jedna rzecz lub osoba, bez której nie wyobrażam sobie życia. 
Tak, jest taka osoba w moim życiu. Pisałam o tym kimś już kilka razy na blogu. Ta osoba pomogła mi tak wiele w moim życiu, spełniła moje największe marzenie, pokazała mi ważne wartości w życiu i zyskałam najlepszego przyjaciela. I to takiego, którego bym sie nie spodziewała ;), gdyby ktoś mi wcześniej napisał, że będę bliską osobą dla tego, o którym piszę ;) 

9. Kawa, czy herbata? 
Hm..był taki program kiedyś nawet w TVP :) Byłam raz w tym studio. Ale teraz w tym studiu nagrywany jest program "Świat się kręci" ;)



A tak serio, to oczywiście bardziej wolę herbatę. 

10. Gdyby jutro był koniec świata, to co chciałabyś zrobić dzisiaj? 
Słuchałabym muzyki całą dobę i dziękowała moim wszystkim przyjaciołom i dobrym ludziom, którzy nigdy we mnie nie zwątpili, nawet jeśli ja w siebie zwątpiłam i tym, którzy pomogli mi spełnić moje marzenia. 

11. Gdybyś miała porównać się do zwierzęcia, to co by to było? 
Pozwólcie, że na to pytanie odpowiem ...śpiewająco ;)
A właściwie pomoże mi w tym Kasia Stankiewicz, w piosence "Orła Cień". Jeśli wsłuchacie się w te słowa, to poznacie odpowiedź na to pytanie



A oto moje 11 pytań

1. Gdybyś miał magiczną moc do wykorzystania na jeden raz, to co byś zrobiła? 
2. Która postać z bajki jest Twoją ulubioną i dlaczego? 
3. Gdybyś miał zaczarowany ołówek, to co byś nim narysował jako pierwsze, żeby ożyło?
4. W jakim kraju chciałbyś się urodzić na nowo, gdybyś miał wybór i tam mieszkać?
5. Jakiej potrawy byś nie zjadł, nawet gdyby zapłaciliby Ci za jej zjedzenie milion dolarów?
6. Kto z Twoich ulubionych bohaterów (książkowych, filmowych, serialowych) nadawałby się na Twojego przyjaciela? Kto jest Twoją bratnią duszą?
7. Gdybyś mogła przenieść się w czasie do wybranego okresu w dziejach i kraju/kontynentu, to gdzie byś się wybrał?
8. Twoje najbardziej szalone/odważne marzenie, które chciałbyś spełnić? 
9. Co byś dał św. Mikołajowi na gwiazdkę w prezencie? 
10. Jakie jest Twoje ulubione święto/zwyczaj/tradycja? 
11. Wymień 2-3 blogi, które najchętniej czytasz i polecasz mi, żebym zachęciła się do ich czytania :) 

A oto nominowani

Kasia Dudziak z bloga http://kasinyswiat.blogspot.com/ 
Niebieska zakładka z bloga http://niebieskazakladka.blogspot.com/
Kinga Kingway z bloga http://kingway007.blogspot.com/
Karolinę G z bloga http://karlin91.blogspot.com/
Daria Arcimowicz z bloga http://brzydkiptak.blogspot.com/


15 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za nominację, na pewno odpowiem na pytania, gdy skończę relację z USA. :)
    Też lubię Titanica, chociaż chce mi się płakać, gdy oglądam ten film. Mojemu bratu też.
    Zazdroszczę zdjęcia z Beatą Kozidrak! Widzę, że słuchasz sporo polskiej muzyki.
    Za leczem nie przepadam, pewnie dlatego że papryka nie jest moim ulubionym warzywem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też zawsze chce się płakać na Titanicu. Jednak mam z nim też kilka miłych wspomnień.
      Beata Kozidrak jest moją ulubioną piosenkarką. Mam sporo zdjęć z nią :) które już tu kiedyś wrzucałam ;)
      http://piosenkajestdobranawszystko87.blogspot.com/2014/11/bajm-i-beata-moja-miosc.html
      Kocham polską muzykę, na niej się wychowałam i wielu polskich artystów jest mi bardzo bliskich i byłam na koncertach.

      Usuń
  2. Dziękuję Ci za nominacje! Niedługo na nie odpowiem. Za leczo nie przepadam. Wolę dania z mięsem :P Titanic bardzo lubię. Z muzyki to kocham zespoły IRA, Perfect i Ed Sheeran.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei kiedyś nie przepadałam za cukinią, z której robi się leczo, ale jakoś teraz, w pomieszaniu z warzywami lepiej smakuje. Oooo IRA też genialny zespół :)

      Usuń
  3. Dziękuję bardzo za nominację, na pewno odpowiem na Twoje pytania :)
    Ja także lubię Titanica, choć Leo już nie za bardzo. Znaczy jako aktor okej, jako typ mężczyzny już nie za bardzo w moim typie :) piosenkę również lubię, choć często się przy niej wzruszam. Uwielbiam leczo! W ogóle kocham wszystko w czym jest papryka ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że już ktoś Cię nominował do tej zabawy, ale mam nadzieję, że na moje pytanka też znajdziesz czas by odpowiedzieć ;)
      Titanic to chyba wiele osób lubi. Co do Leo to teraz też mam inny typ mężczyzn, którzy mi się podobają, ale kiedyś mi się podobał, więc zawsze wspominam sobie dawne czasy :D i też uwielbiam paprykę

      Usuń
  4. Dziękuję, za tak piękne i wyczerpujące odpowiedzi na moje pytania :D Bardzo miło się je czytało i dostrzegam, że mamy ze sobą wiele wspólnego :) I tak przy 7 pytaniu zainspirowałam się nieco twórczością L. M. Montgomery - po prostu jestem wielką, wielką fanką jej książek :) I zgadzam się z Twoją odpowiedzią przy tym pytaniu, zawsze warto krzewić wokół siebie dobro- bo ono do nas wraca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wiele dziewczynek zaczyna swoją przygodę z książkami od Ani z Zielonego Wzgórza. Właśnie główna bohaterka bardzo mnie zainspirowała w życiu :)
      Dobro wraca i wiele razy się o tym przekonałam.

      Usuń
  5. Dziękuję za nominację! O Titanic i boski Leo. Pamiętam go jeszcze z filmu "Co gryzie Gilberta Grape?"

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację. :-))) "Titanic" to też zdecydowanie mój ulubiony film:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. w Leo kochały się wszystkie dziewczyny w podstawówce, czego ja w ogóle nie rozumiałam i kochałam się w - już wtedy przecież starym Seanie Connerrym. ale miłość do niego pozostała u mnie po dziś dzień :D
    lecza nie lubię, jakoś papryka podchodzi mi tylko w formie świeżej, ewentualnie jako pieczony/smażony dodatek do innego dania.
    i "Zostać mistrzem" Wilków! ta piosenka zawsze na mnie działa i mnie hipnotyzuje, chociaż z Wilków już trochę wyrosłam. "gdyby tak można zostawić wszystko i udać się w podróż incognito..." <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Leo był fajny, jednak mnie jakaś wielka miłość nie ogarnęła! Leczo średnio wspominam, zjeść zjem, ale to nie do końca moja bajka chyba. Widzę, że kochasz polską muzykę, co w ogóle widać też było w Jaka to melodia? :). Wilki lubię, choć nie słucham jakoś specjalnie na co dzień, to jednak kiedy puszczą w radio ich kawałek, zaraz kręcę głośniej :D. Dziękuję Ci Aniu za nominację, dziś pojawi się post z odpowiedziami do Twoich pytań :)!

    OdpowiedzUsuń

Jak wyrwać się ze szponów depresji

Dzień Dobry :) Jak to dobrze wrócić do blogowania. Ledwo napisałam swój pierwszy post (po długim czasie nieobecności tutaj), a już dziś...