31 sierpnia 2015

Quiz blogowy

Witajcie, mój blog za niecały miesiąc, dokładnie 29 września będzie obchodził 1 urodziny :) Chciałabym wymyślić jakiś konkurs z nagrodami dla Was, Drodzy Czytelnicy. Jeszcze nie mam pomysłu, ale myślę nad tym.



Tym czasem wymyśliłam dla Was, jeśli ktoś jest chętny i ma trochę wolnego czasu to zapraszam do wzięcia udziału w takim mini quizie (na razie bez nagród). Wszystkie pytania będą dotyczyć treści przedstawionych na moim blogu.

Będą to 3 kategorie po 5 pytań w każdej z nich. Jako, że na moim blogu dużo jest postów albo o Warszawie albo o zwierzętach. Są też tematy tzw. "ogólne" ;)
 Jeśli nie znacie od razu odpowiedzi, możecie poszukać ich na moim blogu ;)

OTO MOJE PYTANIA:


KATEGORIA "WARSZAWA"

1. GDZIE W WARSZAWIE ZNAJDUJE SIĘ POMNIK AGNIESZKI OSIECKIEJ?
2. SKĄD SIĘ WZIEŁA NAZWA "SZCZĘŚLIWICE"?
3. JAKI SŁYNNY POMNIK ZNAJDUJE SIĘ W ŁAZIENKACH KRÓLEWSKICH?
4. JAKA JEST NAJMNIEJSZA DZIELNICA WARSZAWY?
5. W KRÓTYM WARSZAWSKIM PARKU GOŚCIŁA KIEDYŚ SAMA KRÓLOWA ELŻBIETA II ?


KATEGORIA "ZWIERZĘTA"

1. NAD JAKIM JEZIOREM W AFRYCE MOŻNA SPOTKAĆ GIGANTYCZNE STADA FLAMINGÓW (MOŻNA PODAĆ TEŻ KRAJ :))
2. JAKI GATUNEK MEDUZY NAJLICZNIEJ WYSTĘPUJE W MORZU BAŁTYCKIM?
3. JAKIEGO PIĘKNEGO PTAKA MOŻEMY CZĘSTO SPOTKAĆ W ŁAZIENKACH KRÓLEWSKICH W WARSZAWIE? WYMIEŃ CHOĆ 2 CECHY CHARAKTERYSTYCZNE TEGO PTAKA ;)
4. CO TO SĄ WYPLUWKI I DO CZEGO SŁUŻĄ ZOOLOGOM ?
5. JAKIE GATUNKI ŁABĘDZI ŻYJĄ W POLSCE?

KATEGORIA "PYTANIA OGÓLNE"

1. WYMIEŃ 5 ZALET CZEKOLADY ;)
2. WYMIEŃ RODZAJE WŁOSKIEJ KAWY ;)
3. WYMIEŃ 3 ZABYTKI TORUNIA
4. JAKIE MIASTO W POLSCE SŁYNIE Z KOZIOŁKÓW
5. JAKIE JEST TWOJE ULUBIONE MIASTO W POLSCE I DLACZEGO AKURAT TO ? CO WARTO W NIM ZWIEDZIĆ :) ?

Możecie sobie wybrać kategorię pytań, na które odpowiadacie, a jak macie chęć lub czas lub wiedzę, to możecie odpowiedzieć na dowolną ilość pytań :D

POWODZENIA!

8 komentarzy:

  1. Mi tylko na pierwszy rzut oka z koziołkami to się kojarzy Poznań :D Ale nie wiem, czy mam rację :P
    Ja lubię swoje miasto, Modlin Twierdzę (tzn. co prawda to dzielnica NDM, ale nieważne), bo jest gdzie połazić, powspinać się i pobrudzić buty :D A najmniejszy nie jest Żoliborz? Bo kojarzy mi się, że ktoś mi kiedyś powiedział, że to najmniejsza, ale chyba najbogatsza dzielnica ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, miasto z koziołkami to Poznań :)
      Najmniejszy jest Żoliborz, chociaż czy najbogatsza to tego nie wiem, prędzej Śródmieście, Mokotów czy Wilanów są najbogatsze - :) Pozdrawiam Cię

      Usuń
  2. Pytań tyle, że wystarczyłoby na kilka, a nawet kilkanaście konkursów :) Odpowiem na kilka.
    - Na początek czekolada. Przede wszystkim jest smaczna ! Ja gustuje w gorzkiej. Kawałek dobrej czekolady poprawia nastrój, ułatwia koncentrację, dodaje energii, wzmacnia serce i ponoć sprzyja odchudzaniu !
    - Piękny ptak w Łazienkach to paw - oczywiście piękny rozłożysty ogon u samców i niebieskie, metaliczne upierzenie. Ale zdarzyło mi się widzieć pawia całkiem białego - albinosa.
    - Kawa - nie pijam, ale wiem, że jest espresso, cappuccino, latte, mocha.
    - Koziołki - najbardziej kojarzą się z Poznaniem, ale inne miasta też mają w herbie taki symbol np. Lublin
    - Te intrygujące wypluwki to części niestrawionego pokarmu, którego ptak się pozbywa. Służą jako materiał badawczy, do identyfikacji, a niektórzy nawet je kolekcjonują :(
    - Najmniejsza dzielnica W-wy to chyba Ursus
    - Polecam Kraków bo tu mieszkam. Ale reklamować go raczej nie trzeba :)
    I to by było na tyle. Na razie:)
    -

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie Lublin też mi się skojarzył z koziołkiem w herbie :) Jednak to Poznań najbardziej się kojarzy z koziołkami i z legendą o tych koziołkach :)
      Najmniejszą dzielnicą Warszawy jest Żoliborz.
      Kraków jest piękny, uwielbiam krakowski rynek ;) reklamuje się sam ;)

      Usuń
  3. To ja odpowiem na warszawskie pytania :)
    1. Oczywiście pomnik A. Osieckiej znajduje się na ul. Francuskiej na Saskiej Kępie
    2. Nazwa Szczęsliwice wzięła się od znajdującej się w tym miejscu kilka wieków wcześniej wsi Stenclewice, która wówczas należała do rodziny Stenclewskich.
    3. W Łazienkach znajduje się pomnik Fryderyka Chopina
    4. Żoliborz jest najmniejszy i zarazem najpiękniejszy ;)
    5. Królowa Elżbieta II odwiedziła Park Skaryszewski. Powiem Ci, że tu mnie zaskoczyłaś tym pytaniem. Nie znałam na nie odpowiedzi, myślałam, że pewnie Łazienki, bo on taki reprezentatywny :) ale prawidłową odpowiedź znalazłam u Ciebie na blogu :) W życiu bym nie wpadła na to, ze to chodzi o Park Skaryszewski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze, że komuś (znaczy Tobie) mój blog pomógł Ci w znalezieniu odpowiedzi na te pytania. Właśnie taki był mój cel tego quizu i w ogóle bloga, żeby czytelnicy czegoś ciekawego się dowiedzieli, szczególnie o Warszawie, moim mieście, które staram się tu pokazywać tu z mojej perspektywy :) Uwielbiam wszystkie parki w Warszawie.

      Usuń
  4. Spróbuję może własnych sił, bez szukania odpowiedzi na Twoim blogu i zobaczę na które pytania uda mi się odpowiedzieć :)
    Niestety Warszawa zupełnie nie należy do moich faworytów i nie jestem w stanie odpowiedzieć na żadne z pytań :/ (chyba jednak będę musiała poszukać na Twoim blogu)
    Ooo zwierzęta już chyba lepiej :D
    3. Wydaje mi się, że chodzi o pięknego pawia. Aczkolwiek nie byłam w Łazienkach dłużej niż 5 minut przechodząc obok i nie wiedząc że to też zalicza się do Łazienek.
    5. Łabędź biały i chyba czarny też, chociaż w sumie to nie jestem pewna :p

    1. Zalety czekolady? To łatwizna :D Pociesza gdy smutno, nie pyta, rozumie, zaskakuje i hmm przenosi nas w inny świat.
    2. Yyyy nooo może latte? albo expresso? albo mocca (nie wiem jak to zapisać nawet :D)
    3. Krzywa Wieża, Ratusz, Dom Kopernika chyba też
    4. Oczywiście Poznań :)
    5. Oczywiście Łódź, mój mały Tuliszków, a od niedawna także Przemyśl. Jednego wybrać nie potrafię :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do Łabędzi, to zachęcam Cię do zajrzenia na ten post u mnie
      tam się wszystkiego dowiesz o tych pięknych ptakach :D

      http://piosenkajestdobranawszystko87.blogspot.com/2015/02/abedzie.html

      Usuń

Jak wyrwać się ze szponów depresji

Dzień Dobry :) Jak to dobrze wrócić do blogowania. Ledwo napisałam swój pierwszy post (po długim czasie nieobecności tutaj), a już dziś...