09 sierpnia 2015

Gdzie zjeść w Trójmieście ? Oto jest pytanie!

Właśnie...wakacje są nie tylko po to, aby coś zwiedzać w danym mieście, ale także po to, aby coś zjeść dobrego. Najlepiej tradycyjnego/regionalnego w danym zakątku Polski czy świata :) Ja lubię "odkrywać" ciekawe miejsca na kulinarnej mapie danego miasta, do którego się wybieram. I tak jak wcześniej pisałam o ulubionych lokalach gastronomicznych w Toruniu czy Rzeszowie (zauważyłam, że obydwa posty cieszą się całkiem sporym zainteresowaniem wśród Was - Czytelników, za co bardzo dziękuję ;) ). Tym razem przyszedł czas na Trójmiasto, w którym byłam w te wakacje w lipcu :)

GDAŃSK

W Gdańsku co krok możemy spotkać różne lokale gastronomiczne, każdy znajdzie coś dobrego dla siebie. Ja polecam Wam 2 miejsca znajdujące się w centrum miasta:

BAR PYRA

"Pyra" jak pewnie się domyślacie, a może i nie, jest to słowo zaczerpnięte z gwary poznańskiej i oznacza ziemniaka :) W Poznaniu również znajduje się BAR PYRA,  a właściwie tam powstał pierwszy lokal, ale w Gdańsku również można najeść się pyrami :D


BAR PYRA  w Gdańsku znajduje się na ulicy Garbary 6/7.

W tym barze możemy zjeść różne dania zrobione na bazie ziemniaków. Od zapiekanek ziemniaczanych - z przeróżnymi dodatkami, warzywami, boczkiem, czy kawałkami różnych ryb. Oprócz tego możemy zamówić sobie pyszne placki ziemniaczane ("samotne", czyli bez dodatków lub z różnymi dodatkami).

Jednak ja wybrałam sobie coś jeszcze innego - Śledzonko, czyli zapiekane ziemniaki z pokrojonymi kawałkami śledzia, z cebulką, jabłkiem i śmietaną. Przepyszne, bardzo mi smakowało.

Więcej dań Baru Pyra możecie zobaczyć tutaj, pod tym linkiem

 http://www.pyrabar.pl/index.php?str=menu

BIOWAY

Trójmiasto słynie z wegetariańskiej sieci restauracji (choć i w Warszawie znajduje się kilka lokali, jednak to w gdańsku postanowiłam spróbować wegetariańskich przysmaków).


 
 
BIOWAY  w Gdańsku znajduje się przy ulicy Wały Jagiellońskie 34. Jest to niewielka sieć restauracji, bo liczy 9 lokali w całym kraju - znajdują się w Trójmieście, w Warszawie i Poznaniu. Oto lista lokali
 
 
 
Co prawda nie jestem typową wegetarianką, ale coraz częściej wybieram potrawy przyrządzone na bazie warzyw, owoców czy nabiału ale bez mięsa. Bardzo lubię zdrowo się odżywiać, wyszukuję więc różne ciekawe miejsca przyjazne zdrowo jedzącym :) Gdy jem coś wegetariańskiego nie mam poczucia wyrzutów sumienia, że za dużo zjadłam :D
 
Ale przejdźmy do menu BIOWAY.


W BIOWAY  znajdziemy m.in. różnego rodzaju kotlety warzywne, albo zapiekanki. Ja właśnie taką zapiekaną się posiliłam, a dokładnie zapiekanką francuską z dodatkiem 3 wybranych surówek plus woda mineralna :) Taką potrawą można się dobrze nasycić, bowiem warzywa zawierają dużo błonnika.

Więcej potraw znajdziecie pod tym linkiem

http://www.bioway.pl/dania/menu-podstawowe

GDYNIA

W Gdyni nie byłam długo, tak więc pokaże Wam tylko jeden bar sałatkowy i lodziarnię.

Jeśli lubicie dania wegetariańskie, to polecam Wam zajrzeć do CH Batory w Gdyni przy ulicy 10 lutego 11.



Polecam zajrzeć do baru sałatkowego Dr Bardadyn&CoctailBar


Można tam zjeść przepyszne sałatki oraz koktajle przyrządzone przez dr Marka Bardadyna.
Są to zdrowe i przepyszne dania oraz napoje, które dodadzą Wam energii na dalsze zwiedzanie Gdyni czy innej części Trójmiasta :D

Ja wybrałam ulubioną grecką sałatkę i energetyzujący koktajl z pomarańczy

 
 
LODY MARIOLA
 
Uwielbiam lody, szczególnie latem. Lubię też w każdym miejscu spróbować "regionalnych" lodów, nie z sieciówek typu Grycan czy inne, ale innych lodowych "fabryk przyjemności" :D W Rzeszowie polecałam Wam lody u Myszki, w Toruniu Lenkiewicza a w Gdyni Mariolę ;)
 
Nawet najsłynniejsza polska Mariolka zagościła w tej lodziarni ;)
 
zdjęcie pochodzi z Facebooka z fp Kabaretu Paranienormalni

 
Lodziarnia ta znajduje sie w 3 miejscach w Gdyni - przy ul. Bolesława Prusa 24 (na zdj.), blisko Molo Południowego.
 
Oprócz tego także w wspomnianym wyżej CH Batory oraz przy ul. R.Traugutta 2).
 
Więcej info znajdziecie na stronie
 
 
SOPOT
 
W Sopocie polecam Wam zajrzeć do Baru Przystań
 
 
 
Do Baru Przystań najlepiej i najprzyjemniej ;) dotrzeć od strony plaży. Bar ten znajduje się powiedzmy tak "na granicy" Gdańska i Sopotu.
 
 
Można się w nim zatrzymać na pyszną, gorącą rybkę, a jest w czym wybierać.
 
Pod tym linkiem znajdziecie Menu Baru Przystań.
 
 
 
W Sopocie polecam też ochłodzić się lodami
 

 
A może Wy polecicie jakieś fajne miejsca w Trójmieście na wakacyjny obiad/kolację czy przekąskę? Piszcie w komentarzach :)


12 komentarzy:

  1. Uwielbiam ziemniaki w każdej postaci, więc cieszę się, że dowiedziałam się o barze Pyra. Jak będę w Gdańsku, to na pewno tam zawitam i czegoś ziemniaczanego spróbuję :)
    A jeżeli Ty lubisz ziemniaki, to polecam Ci Groole w W-wie, na ulicy Śniadeckich (Pl. Konstytucji), zresztą teraz otworzyli kilka lokali w innych miejscach w W-wie. Mają przepyszne ziemniaki z pieca z dodatkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam ziemniaki i wszelkie ich postaci, także frytki czy placki ziemniaczane, a nawet chipsy, choć wiem, ze sa nie zdrowe, ale jest coś w ziemniakach, co powoduje, że je uwielbiam ;) Dzięki, jesteś już kolejną osobą, która mi poleca warszawskie Groole, a ja jeszcze tam nie byłam ;D muszę spróbować.
      Miło mi, że zachęciłam się do zajrzenia do Pyry - jak już tam zjesz, daj znać, jak Ci smakowało :D i co wybrałaś

      Usuń
    2. Odwiedziłam w Gdańsku Pyrę, ale ja niestety niczego dobrego o tym miejscu nie mogę powiedzieć. Zamówiłam zapiekankę cukinsyn, na którą czekałam 50 minut (gdybym się nie upomniała, to pewnie czekałabym do zmierzchu), a ziemniaki były surowe... i sama zapiekanka kompletnie mi nie smakowała. Obsługa jest niemiła i mało zorganizowana. Po wielu pozytywnych opiniach na ich profilu na facebooku, śmiem przypuszczać że może trafiłam na ich jakiś gorszy dzień, ale na pewno drugi raz tam nie zawitam.

      Usuń
    3. Wiesz, ja byłam w Pyrze tylko raz - też skusiłam się po wielu pozytywnych opiniach w Internecie. Zwykle, zanim wybiorę się do jakiegoś miejsca na jedzenie (w innym mieście, to trochę czytam, co polecają internauci). Mnie akurat moje danie smakowało, a do obsługi to w sumie była mi obojętna. Fakt - ja też czekałam dość długo na zamówienie.
      jak widać, każdy człowiek ma inną opinię o danym miejscu. Pozdrawiam

      Usuń
    4. P.S. chciałam napiać, że obsługa była normalna, nie jakaś bardzo zła.

      Usuń
    5. Być może gdyby ziemniaki nie były surowe to i moje danie nie byłoby aż takie złe ;) choć ich wersja kurczaka na ostro to nie mój smak. A moją złość dopełnił mój głód. Trafiłam tam potwornie głodna, po całodziennym chodzeniu po Gdyni, a jak Polak głodny to i bardzo zły ;) Pewnie ja trafiłam na jakąś obsługę z innej zmiany ;)

      Usuń
  2. Świetne propozycje, może kiedyś skorzystam. Teraz mam trochę a daleko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło się czyta takie komentarze :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Ten post był mi potrzebny. Zawsze chętniej korzystam z miejsc, które ktoś poleci właśnie w taki sposób jak Ty. Nie lubię czytać komentarzy na forach, kiedy szukam dobrych miejsc, aby coś zjeść. Dziękuję Ci bardzo za ten wpis - spadłaś mi z nieba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za piękne słowa :-) Ten blog ma temu służyć. Chce tu polecać różne rzeczy - miejsca do zwiedzania czy jedzenia i inne porady też dawać, też bardzo lubie zaglądac bardzo na blogi gdy szukam czegoś niż na jakies strony czy magazyny takie typowo dla kobiet.

      Usuń
  4. Nie jadłam w ogóle w tych miejscach, ale część z nich kojarzę :D. W Gdańsku polecam Billy's - nad Motławą i jest podobno w MADISONIE. Świetna amerykańska knajpka, najesz się na maxa! W Sopocie nie jadam, ale przy wydziale UG jest knapja "Dziekanat" - tam podobno jest ok i niedrogo. Gdynia? O taaaaaaaaaaaaaaak! Więc w Gdyni jadam tutaj:

    1. U Turka - świetny kebab (nie jem w bułce, można wziąć zawijanego w placku) - albo przy skwerze, albo na Świętojańskiej.
    2. Świat Zapiekanek - ostatnio jadłam, no i mi zasmakowało. Duuuże zapiekanki w rozsądnej cenie, no i do tego pyszne.
    3. Przy infoboxie podobno jest też dobry lokal z kebabami, zapiekankami.
    4. Lody - kocham te na Świętojańskiej! Zaraz obok infoboxu, przed Biedronką. Wiecznie kolejka, ale warto, są ogromne!!! I przepyszne :).

    No i chyba tyle póki co, jak sobie coś przypomnę, to dopiszę :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za polecenie mi tych miejsc :) Lubię jak coś ludzie polecają, szczególnie różne lokalne punkty gastronomiczne. Jak będę następnym razem w Trójmieście, to pewnie skorzystam z Twoich propozycji.

      Usuń

Jak wyrwać się ze szponów depresji

Dzień Dobry :) Jak to dobrze wrócić do blogowania. Ledwo napisałam swój pierwszy post (po długim czasie nieobecności tutaj), a już dziś...