12 czerwca 2015

Co zabrać ze sobą w podróż?

Witajcie, zbliżają się wakacje - czas urlopowy. Już niedługo wszyscy lub większość z nas wyjedzie gdzieś, poza swoją miejscowość, no bo wakacje sprzyjają podróżowaniu. I dobrze :) Czy macie już plany na wakacje? Niezależnie od tego, dokąd pojedziemy, warto poświęcić chwilę na spakowanie się. To ważna część każdej podróży czy też planowania podróży. W tym poście chciałam napisać o kilku ważnych rzeczach, które warto spakować, aby podróż była udana i satysfakcjonująca. 





CO WARTO ZABRAĆ ZE SOBĄ W PODRÓŻ: 


  • PIENIĄDZE 


Pieniądze są najważniejszym "elementem" naszego podróżniczego ekwipunku. Możemy przeżyć bez dodatkowych ubrań, bez kosmetyków, ale pieniądze zawsze są potrzebne. Warto zabrać ze sobą więcej pieniędzy, tak, aby nie mieć później żadnych problemów. Nigdy nie wiadomo, kiedy znajdziemy się w sytuacji, kiedy będziemy musieli za coś zapłacić a nie mamy czym. Miałam kilka lat temu taką sytuację. Wracałam od koleżanki z Rzeszowa pociągiem innego przewoźnika niż przyjechałam i nie pomyślałam wcześniej o tym, że bilet powrotny może być droższy. I nie miałam kilku złotych żeby zapłacić za bilet. Pani kasjerka nie chciała mi sprzedać biletu. Powiedziałam, że nie mam zaledwie kilku złotych, ale potem wpadłam na pomysł i powiedziałam, że koleżanka, u której byłam w odwiedzinach, że przyjdzie i dopłaci za mnie te kilka zł bo ja się bardzo śpieszyłam, już pociąg stał na peronie a ja nie miałam jeszcze biletu. Pani, na szczęście w nieszczęściu, powiedziała, że mi zaufa i sprzeda bilet. Głupio mi było w tej sytuacji, ale jednocześnie stało się to dla mnie nauczką. Od tej pory zabieram ze sobą więcej pieniędzy niż powinnam. Dlatego ostrzegam też Was. Gdyby nie pomoc koleżanki, to nie wiem, co bym zrobiła w takiej sytuacji :) 

  • MAPY I PRZEWODNIKI

fot. www.bezdroza.czest.pl 
Jeśli jedziemy do miejsca, w którym będziemy po raz pierwszy i nie tylko, warto zabrać ze sobą mapę i/lub przewodnik po danej miejscowości/kraju, do którego planujemy pojechać. Przewodniki i mapy możemy kupić zarówno przed podróżą (w miejscu, w którym mieszkamy) lub w trakcie podróży. W wielu miejscach można kupić takie przewodniki - na dworcach, lotniskach, w większych kioskach czy salonikach prasowych. Warto się udać także do punktu informacji turystycznej w danym miejscu lub lokalnej siedziby PTTK i tam zaopatrzyć się w mapy i przewodniki. Dzięki tym dwóm rzeczom łatwiej odnajdziemy się w danym miejscu, do którego jedziemy. Z przewodnika dowiemy się, co warto zwiedzić, gdzie zjeść, gdzie przenocować, jakie trasy danego miasta lub innej miejscowości są najbardziej popularne i odwiedzane przez turystów. Można też udać się na wycieczkę po szlakach mniej uczęszczanych przez turystów. Będzie tam spokojniej ale przynajmniej odpoczniemy od tłumów ludzi. 



  • APARAT FOTOGRAFICZNY 


Nie ma udanych wakacji bez udanych zdjęć :) Nie ma co się oszukiwać, wakacje = zdjęcia. W każdej podróży zdjęcia są ważne, nie tyle by pochwalić się przed znajomymi, gdzie to nie byliśmy w czasie urlopu, ale też dla samych siebie. Np podczas zimy, kiedy mamy chandrę, jest nam zimno, warto wtedy sięgnąć po zdjęcia z wakacji i przenieść się choć na chwilę w ciepłe miejsca i powspominać miniony czas. Jaki weźmiemy aparat? To już zależy od indywidualnych potrzeb każdego człowieka. Jeśli komuś zależy na super zrobionych zdjęciach, wspaniałych efektach, to wtedy warto wziąć lustrzankę. Jednak lustrzanka nie należy do najlżejszych aparatów. Jeśli więc nie zależy nam na efektownych zdjęciach, wtedy warto jest wziąć aparat kompaktowy. Większość miejsc, które zwiedzamy w czasie wakacji jest oświetlona światłem słonecznym :), czyli jest to bardzo sprzyjający element do robienia zdjęć, nawet kompaktem. A jeśli dodamy do tego uśmiech osoby/osób na zdjęciach, to będzie to niezapomniana pamiątka z podróży :) Po powrocie z wakacji warto te zdjęcia wywołać, a nie trzymać tylko na komputerze, powstawiać w ramki czy do albumu i oglądać w miarę potrzeb :) 

  • MINI KOSMETYKI

www.magazyndrogeria.pl 

Wiadomo, że o ciało trzeba dbać, także w czasie podróży. Jednak zabieranie ze sobą kilku kosmetyczek wypełnionych dużymi butlami balsamów, tubkami kremów do rąk czy dużymi szamponami powoduje, że mamy w plecaku/walizce zbędny "nadbagaż". Po co dźwigać się aż z tyloma kosmetykami? W polskich drogeriach można kupić mini wersje kosmetyków, które zostały wyprodukowane specjalnie do podróży. Dodatkowo, niektóre kosmetyki są typu "2 w 1", wtedy dwa kosmetyki zastępujemy jednym i to w mniejszym opakowaniu". Ja od lat kupuję tylko takie. Polecam wybrać się do Rossmanna. Tam jest duży wybór takich kosmetyków. Możemy kupić też specjalne pojemniki, do których możemy przelać trochę kosmetyków z naszych, dużych, domowych. Oprócz tego warto kupić sobie chusteczki nawilżające. Warto je mieć, w razie, gdyśmy nie mogli skorzystać z wody i ręcznika gdzieś, to takie chusteczki mogą przynieść ukojenie dla zmęczonej słońcem skóry. Warto nawilżać organizm jak najczęściej, o czym napiszę w kolejnym punkcie. 

  • WODY, DAJCIE MI WODY 


W wakacje generalnie jest bardzo gorąco, temperatura jest wyższa niż temperatura naszego ciała, w związku z tym woda paruje z naszego organizmu i bardzo się pocimy i nasza skóra jest wysuszona. Organizm także, a woda jest niezbędna do wszystkich procesów zachodzących w naszych komórkach. Dlatego zawsze warto mieć przy sobie wodę mineralną, najlepiej niegazowaną, aby uzupełniać ilość płynów w naszym organizmie.

Poniżej pokazane jest, ile litrów powinni pić ludzie w zależności od wieku i płci. ( Źródło  http://stressfree.pl/picie-wody-jak-i-ile-pic/). 

Ile wody pić?

To ile płynów należy pić dziennie zależy od takich czynników jak: wiek, płeć, okres ciąży i laktacji, temperatura otoczenia i aktywność fizyczna. Jest to zatem dość zindywidualizowana kwestia. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca, by dzienne spożycie wody kształtowało się na poziomie 30 ml na każdy kilogram masy ciała.
W Instytucie Żywności i Żywienia opracowano dla ludności Polski normy określające wystarczające spożycie wody (zawartej zarówno w napojach, jak i pożywieniu):
Płeć i wiek/Ilość płynów na dzień [w litrach]
  • Dzieci 1–3 lat             1,3
  • Dzieci 4–6 lat             1,7
  • Dzieci 7–9 lat             1,9
  • Dziewczęta 10–18 lat 2,1–2,3
  • Chłopcy 10–18 lat       2,4–3,3
  • Kobiety > 19 lat          2,7
  • Mężczyźni > 19 lat      3,7
  • DOBRY HUMOR 


Oprócz tych, co wymieniłam, i innych rzeczy, niezbędnych w podróży, warto zabrać też ze sobą...DOBRY HUMOR :D, a może przede wszystkim dobry humor. Wakacje to jeden z tych dni w roku, obok świąt, w których możemy zapomnieć, choć na chwilę, o naszych wszystkich problemach i zmartwieniach, które zostawiliśmy. Na wakacje jedziemy zwykle do miejsc innych niż to, w którym mieszkamy. Nie tylko po to by pozwiedzać, ale też po to, by, jak to się mówi, zmienić środowisko, ludzi, otoczenie. Nie myślmy o pracy, o studiach, szkolnych problemach. Nie zawracajmy sobie głowy tym. Wakacje powinny nam się kojarzyć szczęśliwie, żebyśmy mięli co wspominać przez pozostałe dni w roku. 



6 komentarzy:

  1. Dziękuje Aniu za tego posta. Bardzo fajny ciekawy i zarazem przydatny. Życzę Tobie i wszystkim super wakacji, pełnych pięknych wspomnień i fantastycznych przygód.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Kasiu. Tobie też życzę wspaniałych podróży wakacyjnych :D to mój ulubiony czas w roku i warto wykorzystać go na podróże

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy i pożyteczny post! Ostatni element najważniejszy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, mam nadzieje, że ten ostatni element będzie również Tobie towarzyszył podczas wakacyjnych podróży :)

      Usuń
  3. O wszystkim pomyślałaś! Już chciałam się wymądrzyć ;) i powiedzieć, że dobry humor najważniejszy, ale widzę, że i o tym nie zapomniałaś. Tak trzymaj! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

RODZIAŁ 11

CZĘŚĆ II – KILKA MIESIĘCY PÓŹNIEJ Rozdział 11 Tomasz i Sandra skończyli właśnie próbę do nowego przedstawienia w Teatrze Sy...