15 maja 2015

Smaki Torunia, czyli co warto zjeść w mieście Kopernika

Witajcie, dziś przenieśmy się do pięknego miasta Torunia. Miałam przyjemność być w Toruniu w marcu, w pierwszy wiosenny weekend. Byłam w nim właściwie tylko w 1 dniu, bo na drugi dzień jechałam do Poznania, ale zdążyłam zobaczyć to, co chciałam w nim zwiedzić. Napiszę o tym w oddzielnym poście, tymczasem chciałabym napisać, co i gdzie warto zjeść w Toruniu.


Gdy zgłodniejemy po długim spacerze między zabytkowymi uliczkami Starego Torunia, warto zajrzeć do jednej z dwóch pierogarni - Stary Toruń lub Stary Młyn. Ja byłam w Starym Toruniu.


Jest to miejsce, o którym czytałam (zanim przyjechałam do Torunia) dużo pochlebnych opinii. Ludzie zachwycali się podawanymi tam pierogami...zachwyciłam się i Ja! :D

 Pierogi tam podawane są po prostu przepyszne!!! sami zobaczcie na zdjęciu...czy nie czujecie już tego aromatycznego zapachu ? :)

 Wiem, wiem...przez Internet nie można poczuć tego zapachu (a szkoda), ale wyglądają tak jak smakują, czyli REWELACYJNIE!!!

Pierogarnia Stary Toruń słynie z pysznych pierogów z pieca (tzw. Piecuchy). Są to bardzo duże pierogi, zapiekane w specjalnie przyrządzonym, grubym cieście.


Piecuchy można zamówić w bardzo różnorodnych smakach...zarówno na słodko, jak i na słono.
Menu pierogarni Stary Toruń można zobaczyć na stronie w linku poniżej.

http://pierogarnie.com/torun/


Do pierogów możemy zamówić sobie dodatki. Ja uwielbiam sałatki i wszelkie surówki, dlatego zamówiłam sobie mix surówek.

Do pierogów można zamówić sobie również sos. Sosy są również bardzo różnorodne w smaku. Razem z pierogami tworzą idealny duet dla naszego podniebienia :)

Można sobie zamówić 3 sztuk lub 5 sztuk pierogów, przy czym jeden pieróg jest bardzo duży i 3 bardzo mnie nasyciły.

Jedynym minusem jest to, że na pierogi trzeba czekać około 30 minut, ale ten czas oczekiwania rekompensuje nam wspaniały smak tradycyjnych pierogów.


Pierogarnia Stary Toruń znajduje się przy ul. Most Pauliński 2-10.
Natomiast pierogania Stary Młyn znajduje się przy ul. Łaziennej 28/1. Więcej o tej pierogarni poczytajcie na stronie http://www.pierogarnie.com/pierogarnia_stary_mlyn.html



Będąc w Toruniu warto zatrzymać się również przy ulicy Wielkie Garbary 14. Tam możecie zjeść najlepsze lody. Jak dla mnie są to najlepsze lody jakie jadłam.



Lody te kosztowały 4 zł (jedna gałka). Ja zamówiłam 2 gałki i to, co jest widoczne na zdjęciu powyżej to są właśnie 2 gałki. Jedna gałka jest bardzo dużej wielkości (jak na lody). Można je zamówić w wafelku lub w kubeczku. Ja wzięłam w kubeczku, po pomyślałam, że jak wezmę w wafelku to tak wielkie lody zaczną mi się szybko topnieć i będę mieć plamę. Nic z tych rzeczy. Lody są, że tak powiem, bardzo "trwałe", nie roztapiają się i można się długo rozkoszować ich smakiem. Polecam lody o smaku Rafaello.


Jeśli mowa o Toruniu, to grzechem byłoby nie skosztować przepysznych tradycyjnych toruńskich PIERNICZKÓW!!! Przecież Toruń jest miastem Kopernika i...Piernika :D Tak głosi hasło


O toruńskich pierniczkach powstawały nawet legendy, o których możecie poczytać na tej stronie http://www.torun.webd.pl/piernik.html.


Jeśli ktoś chciałby nauczyć się jak się robi takie pierniczki, to jest w Toruniu taka możliwość. Istnieje bowiem Żywe Muzeum Piernika w Toruniu. Szczegóły pod linkiem http://www.muzeumpiernika.pl/
Muzeum to mieści się przy ulicy Rabiańskiej 9.


W Toruniu jest wiele miejsc, w których można kupić tradycyjne pierniczki. Jednak ja wybrałam się na ulicę Żeglarską.


A takie pierniczki najlepiej zjeść siedząc nad Bulwarem Filadelfijskim nad toruńską Wisłą :)

Takie pierniczki są też idealnym prezentem dla rodziny i przyjaciół.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

RODZIAŁ 11

CZĘŚĆ II – KILKA MIESIĘCY PÓŹNIEJ Rozdział 11 Tomasz i Sandra skończyli właśnie próbę do nowego przedstawienia w Teatrze Sy...