04 maja 2015

Muzeum Dobranocek w Rzeszowie

Witajcie, właśnie wróciłam z majowego weekendu, który spędziłam w Rzeszowie - stolicy podkarpacia. :) Przy okazji zwiedziłam dwa ważne miejsca w tym mieście - Muzeum Dobranocek oraz Trasę Podziemną (o której opowiem w innym poście).

Muzeum Dobranocek ze zbiorów Wojciecha Jamy mieści się w budynku przy ul. Mickiewicza 13 ( w tym samym budynku znajduje się też Teatr Maska).




Muzeum jest czynne w następujących godzinach:
  • wtorek-piątek 9.00-16.00
  • sobota-niedziela 10.00-17.00
W OKRESIE WAKACJI
  • wtorek-piątek 9.00-17.00
  • sobota-niedziela 10.00-18.00


Muzeum Dobranocek powstało dzięki przekazaniu miastu prywatnej kolekcji pamiątek ze znanych animacji dla dzieci Wojciecha Jamy. Początkowo muzeum miało siedzibę przy ulicy Słowackiego w Rzeszowie. Obecnie znajduje się w budynku przy ulicy Mickiewicza 13.

W kolekcji tego muzeum znajdują się oryginalne lalki z filmów kukiełkowych produkowanych w Studiu Małych Form Filmowych Se-Ma-For w Łodzi.

W muzealnych gablotach można spotkać bohaterów z popularnych w Polsce dobranocek.

Oprócz samych eksponatów, w muzeum odbywają się także pokazy filmów animowanych z dawnych lat.

Warto zatrzymać się na chwilę w tym muzeum, by cofnąć się do czasów dzieciństwa.

Zapraszam do obejrzenia mojej galerii zdjęć z tego muzeum.


























































































3 komentarze:

  1. Nigdy nie byłam w tym muzeum, ani w Rzeszowie, ale z chęcią się tam wybiorę. To świetny pomysł, na powrót w czasy dzieciństwa! I samo muzeum ciekawie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. @sylwucha - w takim razie zachęcam Cię do odwiedzenia Rzeszowa i tego muzeum. Rzeszów znam od kilku lat - mieszka tam bliska mi osoba, dzięki której pokochałam Rzeszów. Jest pięknym, rozwijającym się miastem, ale spokojnym i kolorowym. O Rzeszowie planuję napisać jeszcze na tym blogu, także zachęcam Cię do zaglądania :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie Muminki rządzą hahahaah :)

    OdpowiedzUsuń

Christiane F - Życie mimo wszystko

Cześć!  W dzisiejszym poście przychodzę do Was z recenzją książki, którą przeczytałam ostatnio. Była nią "Życie mimo wszystko"...