03 grudnia 2014

Moje ulubione pozytywne polskie piosenki!!!

Witajcie, mam dziś zły dzień. Nic mi się dziś nie udaje. Nie potrafię "znaleźć sobie miejsca" w domu, nie mogłam się skupić na czytaniu ulubionej książki (aktualnie czytam Murakamiego "Kronika Ptaka Nakręcacza"). Dlatego w takich chwilach lubię słuchać ulubionej muzyki. Tej pozytywnej muzyki. Ale nie mam na myśli żadnych piosenek w stylu disco, tylko polskich. Kocham polską muzykę. Jest w niej wiele wspaniałych artystów i wartościowych piosenek. Wiele z nich ma piękne teksty. 

Dziś chciałam Wam zaprezentować listę moich ulubionych piosenek pod względem tekstów, które dają mi "pozytywnego kopniaka" i dodają mi energii i sił. 

Oto 8 piosenek i ich fragmenty tekstów, które mi pomagaja


  • PERFECT - NIEPOKONANI 



Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść 

Niepokonanym 
Wśród tandety lśniąc jak diament 
Być zagadką, której nikt 
Nie zdąży zgadnąć nim minie czas


  • ROBERT GAWLIŃSKI - O SOBIE SAMYM 
Ja wierzę, że miłość zawsze trwa
choćby zło miało najlepszy czas


Patrz tylu ludzi błądzi gdzieś
Ich domy rozpadły się, straciły sens
Więc jeśli piękno żyje w nas
To dajmy mu siłę i pozwólmy mu trwać



Ja wiem, więc proszę uwierz mi
Nie ważne w życiu są przyszłe dni
I jeśli piękno żyje w nas
To dajmy mu siłę i pozwólmy mu trwać

  •  DE MONO - ŻYJ TYLKO CHWILĄ
Korzystaj z chwili 

Nie musisz robić teraz więcej nic 
Każdy się myli 
Dlatego lepiej tylko chwilą żyć, chwilą żyć



Nic nie trzeba robić dla zasady 
I nie wszystko musi mieć swój sens 
Niech uczucie teraz cię prowadzi 
Każda chwila najważniejsza jest 

  • ANITA LIPNICKA - WSZYSTKO SIĘ MOŻE ZDARZYĆ 
To nie jest sen rzeczy naprawdę dzieją się 

stoisz czy biegniesz dotykają cię z każdą chwilą 
Możesz rzeźbić je palcami możesz zmieniać je słowami 
Los srebrzy się u twoich stóp królujesz mu 

Wszystko się może zdarzyć, gdy głowa pełna marzeń 
gdy tylko czegoś pragniesz, gdy bardzo chcesz 
Wszystko się może zdarzyć, gdy serce pełne wiary 
gdy tylko czegoś pragniesz, gdy bardzo chcesz 
wszystko może zdarzyć się 

  • IRA - PARĘ CHWIL 
Bo jest paru ludzi, 

Bo jest parę w życiu dobrych chwil, 
Bo jest parę złudzeń, które warto mieć by żyć 
Choć raz, tylko raz 
Tu na ten świat Bóg nam pozwala przyjść, 
Zawsze lepsze coś niż nic

  • NATALIA KUKULSKA - W BIEGU



Znowu to samo 

Znowu biegnę bo coś ciągle każe biec 
Chciałabym bardzo 
Choć na chwilę zobaczyć cię 
Biegnę za szybko 
Gubiąc po drodze wszystko co jeszcze ważne jest 
Nic się nie stało 
Mówią ci co mijają mnie 

Niezwykła to siła jest 
Niesie mnie coraz dalej od ciebie 
Nie mogę zatrzymać się 
Jestem już za daleko dlatego wołam cię 

To ja 
Zatrzymaj mnie 
Lepiej późno niż wcale 

  • ANNA JANTAR - ŻEBY SZCZĘŚLIWYM BYĆ
Tak mało trzeba nam i dużo tak , 
żeby szczęśliwym być, drugiemu szczęście dać. 
Wystarczy ciepło rąk, muśnięcie warg, 
wystarczy żeby ktoś pokochał nas. 

Żeby szczęśliwym być i szczęście dać, tak mało trzeba nam i dużo tak. 



Nim wygramy własny los,
 musimy wierzyć w tyle słów czy złe czy dobre są. 
Nim przyjdzie ktoś w nasz sen powszedni dzień
 nie powiem mu, że nic bo przecież wie. 


4 komentarze:

  1. Dodałaś tu naprawdę piosenki, które powinien znać każdy mieszkaniec Polski :) Chociaż dodałabym jeszcze parenaście.. :3
    Zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest jeszcze wiele wiele innych. Nie sposób dać wszystkie w jednym poście, ale postaram się w kolejnych wrzucać inne ulubione polskie piosenki :)

      Usuń
  2. Dzięki za te cudowne piosenki. Od razu mi sie humor polepszył. Merci😍

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz racje teksty są bardzo pocieszające. Dają nam pozytywnego kopniaka na szczęście. Ja zapraszam na mojego bloga, gdy twoja ulubiona książka zaczne cię nudzic lub poprostu kiedy znajdziesz wolną chwile :D

    OdpowiedzUsuń

RODZIAŁ 11

CZĘŚĆ II – KILKA MIESIĘCY PÓŹNIEJ Rozdział 11 Tomasz i Sandra skończyli właśnie próbę do nowego przedstawienia w Teatrze Sy...