23 grudnia 2014

52 książki 2014

Witajcie, 
kończy się po mału rok 2014 i chciałam się tutaj na blogu podzielić książkami, które przeczytałam w tym roku. Postanowiłam zmobilizować się do większego czytania przy pomocy pewnej inicjatywy czytelniczej, znanej pod hasłem "52 książki". 



O co w niej chodzi? Ta akcja ma zachęcić ludzi do czytania jednej książki tygodniowo, co w przeliczeniu całorocznym daje nam 52 książki, bo tyle mamy tygodni. 

Mnie udało się przeczytać do tej pory 50 książek. Zabrakło mi dwóch, ale i tak jestem dumna z siebie. Bo też w tej akcji nie chodzi o to, by dokładnie przeczytać te 52 ksiażki. Każdy niech czyta w swoim tempie, nie każdy ma czas codziennie czytać, ale warto sobie przesuwać poprzeczkę, po to,abyśmy sami dla siebie wiedzieli,że zrobiliśmy coś więcej, aby więcej czytać. Bo czytanie jest wartościowsze niż np oglądanie telewizji. Książki mają wiele zalet, często są o wiele lepsze niż filmy i programy TV. 

Książki bardzo pomogły mi w wielu sytuacjach. Zwłaszcza, po smutnych wydarzeniach w mojej rodzinie, lubiłam czytać, po to,aby oderwać się na trochę od smutnych myśli, a także po to, by zrozumieć sens życia. Czytanie pomaga też rozwinąć naszą wyobraźnię, dają wiele cennych wskazówek do tego, jak żyć. 

Oto moja lista przeczytanych w tym roku książek. 

1. Haruki Murakami - Kronika Ptaka Nakręcacza
2. Haruki Murakami - Tańcz Tańcz Tańcz 
3. Haruki Murakami - Przygoda z Owcą
4. Haruki Murakami - Norwegian Wood
5. Haruki Murakami - Po Zmierzchu
6. J.K. Rowling - Harry Potter i Kamień Filozoficzny
7. J.K. Rowling - Harry Potter i Komnata Tajemnic
8. J.K. Rowling - Harry Potter i Więzień Azkabanu
9. J.K. Rowling - Harry Potter i Czara Ognia
10. Nicholas Sparks - Na Ratunek
11. Nicholas Sparks - Jesienna Miłośc
12. Nicholas Sparks - Ostatnia Piosenka
13. Nicholas Sparks - List w Butelce
14. Mineko Iwasaki - Gejsza z Gion 
15. Carlos Ruiz Zafon - Cień Wiatru
16. Joanna Opiat-Bojarska - Blogostan
17. Janusz L. Wiśniewski - Samotność w sieci
18. Marcin Bruczkowski - Singapur, czwarta rano
19. Jarosław Kret -  Planeta Według Kreta
20. Jarosław Kret - Mój Egipt
21. Martyna Wojciechowska - Przesunąć Horyzont
22. Waris Dirie - Czarna Kobieta Biały Kraj
23. Waris Dirie - List do Matki. Wyznanie Miłości
24. Li Cunxin - Ostatni Tancerz Mao
25. Maria Nurowska - Nakarmić Wilki
26. Anna Zielińska - Elliott - Haruki Murakami i jego Tokio
27. Yann Martel - Życie Pi
28. Bill Bryson - Zapiski z Wielkiego Kraju
29. Bill Bryson - Śniadanie z Kangurami
30. Rani Manicka - Matka Ryżu 
31. Corinne Hofmann - Żegnaj Afryko. Dalsze Losy Białej Masajki
32. Corinne Hofmann - Moja Afrykańska Miłość
33. Corinne Hofmann - Afryka, Moja Miłość
34. Sara Gruen - Woda dla Słoni
35. Joyce Maynard - Długi Wrześniowy Weekend
36. Stephen Clarke - Paryż na Widelcu. Sekretne Życie Miasta
37. Javier Moro - Hinduska Miłość
38. Dorota Katende - Dom na Zanzibarze
39. Wojciech Cejrowski - Rio Anakonda
40. Ana Veloso - Woal
41. Monika Witkowska - Everest. Góra Gór. 
42. Richard Yates - Droga Do Szczęścia 
43. Małgorzata Musierowicz - McDusia
44. Małgorzata Musierowicz - Wnuczka do Orzechów
45. Lisa See - Dziewczęta z Szanghaju 
46. Alex Kerr - Japonia Utracona
47. Anna Świątek - Japonia w Sześciu Smakach
48. Rafał Tomański - Tatami Kontra Krzesła
49. Vikas Swarup - Slumdog. Milioner z Ulicy
50. Marylin Brant - Wakacje w Europie

1 komentarz:

  1. Gratuluje Aniu! Wiele z tych pozycji znam. Cień wiatru czytałam, w zasadzie wszystkie Zafona. Polecam jeszcze Grę Aniola i Więzień nieba. To razem z Cieniem jest Trylogia

    OdpowiedzUsuń

Christiane F - Życie mimo wszystko

Cześć!  W dzisiejszym poście przychodzę do Was z recenzją książki, którą przeczytałam ostatnio. Była nią "Życie mimo wszystko"...