13 listopada 2014

Ryba po grecku - mój przepis

Witajcie, dawno na moim blogu nie podawałam żadnego przepisu. Dlatego dziś przedstawię Wam mój sposób na rybę po grecku. Wbrew nazwie potrawa ta nie pochodzi z kuchni greckiej. Jest przy tym bardzo polską potrawą, ponieważ przyrządza się ją na Wigilię Bożego Narodzenia. Ja lubię ją przyrządzać nie tylko od święta. Ostatnio kilka dni temu przyrządziłam rybę po grecku dla rodziny :)






Poniżej podam prosty przepis na przepyszny obiad dla całej rodziny

Jakie składniki należy przygotować?

Oto lista:


  • 4 marchewki
  • 4 cebule średniej wielkości
  • 1 większy słoik przecieru pomidorowego
  • 0,5 szklanki wody
  • sól i cukier
  • 1 opakowanie paluszków rybnych
Do tej potrawy dodaje się również pietruszkę i seler, ale ja nie przepadam za tymi warzywami, więc nie używam ich :) Dzięki temu danie jest dla mnie smaczniejsze. Ale jak ktoś lubi to może dodać również te warzywa. 






Jak wykonać ?
Najpierw należy marchewkę oraz cebule obrać ze skórki, umyć i odpowiednio - marchew zetrzeć na tarce z grubszymi "oczkami", zaś cebulę pokroić w kostkę. Następnie bierzemy patelnię i smażmy cebulę,aż nabierze brązowego koloru i wtedy dodajemy również skartowaną marchew, i smażymy dalej. Potem dodajemy na patelni do smażących się warzyw pół szklanki wody oraz przecier pomidorowy i przyprawy - sól i cukier. Jak ktoś lubi może też dodać liść laurowy lub ziele angielskie i smażymy dalej. 

Na drugiej patelni należy podsmażyć paluszki rybne tak. Jak ktoś woli filety z ryby to też oczywiście mogą być filety. 

Oprócz tego w garnku należy ugotować ziemniaki, które będą podane razem z rybą i "greckimi" dodatkami. 
Myślę,że takie danie nie jest trudne w przygotowaniu i będzie smakowało Wam i Waszym rodzinom :)
Smacznego!




6 komentarzy:

  1. A w jakich proporcjach dodajemy sól i cukier?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie nie wiem. Warto próbowac potrawy podczas jej przygotowywania i przyprawiania; tak aby nabrała odpowiedniego dla nas smaku. Jedni wola bardziej na słono drudzy bardziej słodsze a jeszcze inni pikantniejsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały przepis. Chętnie z niego skorzystam i mamie pokaże. Ona uwielbia takie rzeczy. Ryby są bardzo zdrowe i trzeba jeść ich jak najwięcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ryby są zdrowe. Uwielbiam je jeść. W prawie każdej postaci.

      Usuń
    2. Ryby są zdrowe. Paluszki rybne nie.

      Usuń

Jak wyrwać się ze szponów depresji

Dzień Dobry :) Jak to dobrze wrócić do blogowania. Ledwo napisałam swój pierwszy post (po długim czasie nieobecności tutaj), a już dziś...