31 października 2014

Przepis na Leczo

Dziś chciałabym podzielić się z Wami przepisem na pyszną potrawę - leczo :) Ale zanim podam przepis, opowiem w kilku słowach na temat tej tajemniczo brzmiącej potrawy ;)


Leczo jest potrawą pochodzenia węgierskiego, podobnie jak gulasz. Mając na myśli kuchnię węgierską, domyślamy się,że będzie to coś z dodatkiem papryki i pikantnych przypraw, co kojarzy się nam z kuchnią węgierską. I oczywiście z dodatkiem mięsa.

Leczo przygotowuje się z właśnie m.in. z papryki, z dodatkiem pomidorów, wędzonej słoniny, cebuli oraz z przyprawą - sproszkowaną papryką. Można też dodać do tego kiełbasę, jak ktoś lubi, a także cukinię.  Ja lubię te obydwa składniki. ;)

Leczo jest znane nie tylko jako samodzielne danie, ale także jako dodatek do potraw mięsnych, np kotletów schabowych.


A oto przepis

Do przygotowania leczo będą nam potrzebne następujące składniki (wersja z cukinią i kiełbasą)


  • 1 duża cukinia
  • 1 kg kiełbasy (polecam śląską)
  • 2 czerwone papryki (może być innego koloru ;))
  • 2-3 cebule (można dodać więcej, jak ktoś lubi bardziej pikantniej zjeść :))
  • 3 duże pomidory świeże lub puszka pomidorów 
  • mały słoiczek koncentratu pomidorowego
  • keczup
  • papryka w proszku (przyprawa)
  • sól
  • pieprz
  • 1 szklanka wody

Aby przygotować leczo, najpierw należy umyć i obrać ze skórki cukinię i pomidory i pokroić. Następnie, po umyciu i wycięciu nasion, kroimy również paprykę. W kostkę albo w paski, jak kto lubi. Później obieramy cebule z łusek i po umyciu również kroimy. Następnie  wkładamy go garnka pokrojoną cukinię, w którym będziemy gotować  ją. Dodajemy jeszcze 1 szklankę wody tak, aby cukinia uzyskała odpowiednią miękkość. 
Następnie przygotujmy patelnię, na której będziemy smażyć kiełbasę, paprykę, cebulę i pomidory. Gdy już podsmażymy te składniki (około 15 minut), wtedy dodajemy je do garnka z cukinią i gotujemy przez kolejny kwadrans. 
Następnie do tej mieszanki dodajemy trochę koncentratu oraz keczupu, po to, aby nadać potrawie odpowiedni smak i kolor. Potem dodajemy również przyprawy - paprykę w proszku, sól i pieprz. I mamy gotowe leczo. Smacznego! 


3 komentarze:

  1. Aniu po raz kolejny narobiłaś mi apetytu na jakieś jedzonko. Ostatnio jak widziałam post o placuszkach to mimo porannej godziny wstałam i jeszcze wpiżamie usmażyłam z jabłuszkami ( a dzień wcześniej upolewałam ze zwiędna nim je zjem :) ) a tu proszę powstały takie delicje a wszystko za Twoją aprawką :) Następne będzie Leczo jak tylko zjem gar rosołu który własnie ugotowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło,że zainspirowałam Ciebie do zrobienia placków :) sama się wczoraj zainspirowałam moim postem i zrobiłam placki (ziemniaczane) dla rodziny :) Dziękuję za komentarz. Dzięki temu wiem o czym będę częściej pisać ;) a Leczo też jest dobre. Przepis wg tego, co robi moja ciocia. :) pyszne polecam

      Usuń
  2. Uwielbiam leczo! Polecam tylko, żebyś zrezygnowała ze smażenia warzyw i kiełbasy. Wrzuć wszystko do garnka, podlej wodą i duś. Zdrowiej i mniej kalorycznie. A paprykę przekrój na pół, wyjmij pestki i włóż do piekarnika na 20 min. Będziesz mogła łatwo zdjąć skórę, a papryka zyska lepszy smak.

    OdpowiedzUsuń

RODZIAŁ 11

CZĘŚĆ II – KILKA MIESIĘCY PÓŹNIEJ Rozdział 11 Tomasz i Sandra skończyli właśnie próbę do nowego przedstawienia w Teatrze Sy...