30 października 2014

Moje ulubione piosenki - część 2

Witajcie,
dziś chciałam dokończyć mój wczorajszy post dotyczący ważnych i najpiękniejszych wg mnie piosenek w polskiej muzyce. Tak właściwie to w polskiej muzyce jest cała masa pięknych piosenek, wielu wybitnych zespołów, piosenkarzy i muzyków, kompozytorów, tekściarzy. Ze wszystkich okresów w muzyce polskiej. W tym poście tylko wymienię garstkę z nich. Te, które wydaję mi się wyjątkowe, bo coś we mnie poruszyły, albo do czegoś zmotywowały.

W poprzednim poście skupiłam się na tych utworach, których teksty są dla mnie istotne. Dziś wymienię 5 kolejnych utworów, które są dla mnie wyjątkowe pod względem artystycznym, głosu śpiewającego piosenkę i wartości muzycznej.

6. BUDKA SUFLERA - JOLKA JOLKA PAMIĘTASZ

Budka Suflera to kolejny wspaniały polski zespół, który istnieje już ponad 40 lat i chociaż kończą karierę (schodzą ze sceny niepokonani, w wielkim stylu, dając fanom piękną pożegnalną trasę). Cała ich kariera była taka. W Budce było 3 wokalistów, Romuald Czystaw, Felicjan Andrzejczak i Krzysztof Cugowski. Każdy z nich wniósł do Budki swój wspaniały głos.
Jednak najpiękniejszą piosenką Budki Suflera jest dla mnie "Jolka Jolka pamiętasz", śpiewaną przez Felicjana Andrzejczaka. Gdy słucham tego utworu to zawsze mam ciarki na plecach i staram się, by nikt mi nie przeszkadzał podczas jej słuchania. Chcę być tylko ja i muzyka.

Jak ktoś chce posłuchać, to proszę bardzo



7. STAN BORYS - JASKÓŁKA UWIĘZIONA

Ta piosenka to jedna z tych, która uważam,że nigdy nie powinna być coverowana. Niech zostanie taka, jaką ją stworzyli kompozytorzy i jak zaśpiewał Stan Borys. Każde słowo jest tam zaśpiewane tak, jak powinno. Wszystko jest pięknie skomponowane, w miarę słuchania utworu, narasta napięcie w niej, przeżywam ją emocjonalnie. A głos Stana jest tym właściwym w tej piosence. Dla mnie wspaniała. Posłuchajcie


8. SEWERYN KRAJEWSKI - UCIEKAJ MOJE SERCE 

Piosenka "Uciekaj moje serce" jest utworem napisanym przez Agnieszkę Osiecką (tekst) i skomponowana przez Seweryna. Została napisana na potrzeby serialu "Jan Serce". Jest to kolejna piękna kompozycja, którą bardzo sobie cenię. Seweryn ma niezwykle piękną barwę głosu, znakomicie pasuje do tej piosenki, dodaje utworowi nutkę romantyzmu, melancholii, bo taki też jest Seweryn. Zawsze gdy mi smutno, to lubię sobie posłuchać właśnie tej piosenki. Polecam wszystkim


9. ANNA JANTAR - ŻEBY SZCZĘŚLIWYM BYĆ

Jedną z moich ulubionych polskich piosenkarek z dawnych lat jest Anna Jantar. Posiadam 2-płytowy album z jej najpiękniejszymi utworami. Prawie wszystkie są dla mnie piękne i mądre. Mogłabym wymienić wśród ulubionych utworów np "Ktoś między nami", "Radość najpiękniejszych lat", czy "Moje jedyne marzenie". Jednak najpiękniejszym utworem Anny Jantar jest "Żeby szczęśliwym być". Jest to bardzo pozytywna kompozycja, napisana przez Jarosława Kukulskiego. Tekst jej jest również bardzo radosny, opowiada o tym,żeby cieszyć się z drobnych chwil, przyjemności. Czasem te proste gesty, takie jak "ciepło rąk, muśnięcie warg" wystarczy by ktoś nas pokochał. Warto dawać drugiemu człowiekowi siebie w postaci np swojego uśmiechu, dotyku. Po prostu ważne jest,żeby być blisko kogoś,a  wtedy będziemy szczęśliwi. Polecam posłuchać tym, którym jest teraz smutno.


10. IRENA SANTOR - MALEŃKI ZNAK

Bardzo lubię panią Irenę. Jest wspaniałą piękną polską piosenkarką. Bardzo sympatyczna i otwarta. Miałam wielką przyjemność i zaszczyt być na jej koncercie. Jej głos na żywo brzmi jak klejnot. Jak diament. Oszlifowany. Drugi raz widziałam panią Irenę podczas półfinału Festiwalu Zaczarowanej Piosenki w Łazienkach Królewskich w Warszawie. Wspaniała kobieta.
Pani Irena ma same piękne piosenki, jednak,że jestem Warszawianką i lubię piosenki o Warszawie, bardzo bliska jest mi piosenka "Maleńki Znak". Pani Irena śpiewa w niej o wszystkich najpiękniejszych zakątkach miasta, takich jak warszawska Wisła, Las Bielański, a także różne zakamarki warszawskiej starówki, np ulica Kamienne Schodki...Pani Irena śpiewa o swoich ulubionych zaułkach, małych sklepikach, które dziś już są coraz rzadsze w Warszawie. Posłuchajcie...

A Wy jakie macie ulubione piosenki i dlaczego je lubicie ? Polskie czy nie polskie ? Napiszcie w komentarzu. Jestem bardzo ciekawa :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Christiane F - Życie mimo wszystko

Cześć!  W dzisiejszym poście przychodzę do Was z recenzją książki, którą przeczytałam ostatnio. Była nią "Życie mimo wszystko"...